Verkoop inrichten

De inrichting van verkoop bestaat uit het activeren van de functionaliteit en het inrichten van de verkooprelaties en het ordertraject.

Inhoud

Beschrijving

Meestal is in de template, op basis waarvan jouw omgeving oorspronkelijk is gestart, de Verkoop functionaliteit geactiveerd. Hiermee heb je toegang tot de volgende onderdelen:

Je bent niet verplicht om al deze onderdelen te gebruiken.

  • Je begint met het instellen van de onderdelen in het ordertraject met betrekking tot de pakbon en de factuur.
  • In het standaard verkooprelatieprofiel wordt de koppeling naar Profit Financieel gelegd. Dit controleer je.
  • De onderdelen in het verkooptraject, zoals de offerte, order, pakbon, etc. kun je nummeren zoals je wilt.  
  • Vervolgens voeg je eventueel eigen boekingslay-outs en rapporten toe die je wilt gebruiken in het ordertraject. Je kunt je eigen boekingslay-outs en rapporten baseren op de standaard boekingslay-outs en rapporten die wij meeleveren in Profit.
  • Daarna stel je de autorisatie in. Elke menufunctie, elk tabblad en iedere actie kun je autoriseren. Ook kun je autoriseren op de boekingslay-outs.
  • Is de algemene inrichting gereed, dan geef je daarna de instellingen op in de verschillende boekingslay-outs. Per boekingslay-out bepaal je de ordernummering, of je orders wilt blokkeren bij een minimum of maximum bedrag, of je de kredietlimiet wilt controleren, of er vragen gesteld moeten worden over het afdrukken van de rapporten, etc.
  • Nadat de boekingslay-out instellingen opgegeven zijn, stel je de voorraadcontrole in die je wilt hanteren. Dit doe je per item. Als laatste geef je per verkooprelatie aan hoe Profit moet omgaan met het uitleveren van (deel)orders.
  • Het inrichten van verkooprelaties bestaat uit het instellen van de nummering van de verkooprelaties en het vullen van een aantal tabellen.

Werkwijze

Zie ook