Deze medewerker heeft geen geldig contract om deze declaratie te kunnen verlonen

Je krijgt deze melding bij het verwerken van een declaratie in de Declaratiecockpit.

Oorzaak

Deze melding krijg je als de medewerker geen geldig contract heeft in de periode waarin de declaratie valt. Je krijgt de melding ook als het veld Soort medewerker in het contract van de medewerker een verkeerde waarde heeft. De melding komt vaak als je bezig bent met de jaarovergang Flex en je verwerkt een correctie van een voorgaand jaar in het nieuwe jaar.

Oplossing

Er zijn meerdere oplossingen mogelijk, afhankelijk van de situatie:

  • Medewerker is nog in dienst
    Als de datum uit dienst niet is gevuld bij de medewerker, voeg je een nieuw contract toe.
  • Medewerker is uit dienst gemeld
    Als de datum uit dienst wel is gevuld, voeg je bij de medewerker een nabetalingscontract toe. Gaat het om grote aantallen medewerkers, dan kun je de contracten importeren via HRM / Beheer / Import medewerker mutatie / Contract. Meer informatie lees je in het artikel Nabetaling na uitdiensttreding. Je kunt er ook voor kiezen de declaratie in het voorgaande jaar te verwerken. Meer informatie lees je in het artikel Hoe verloon ik correcties tijdens de jaarovergang?.
  • Het veld Soort medewerker heeft een verkeerde waarde
    Controleer in het contract van de medewerker welke waarde in het veld Soort medewerker staat. Dit moet één van deze waarden zijn: Personeelslid, Ondernemer - met salaris, Stagiair - met salaris/stagevergoeding. Profit verloont alleen deze soorten medewerkers.