Rapportage werkgebonden personenmobiliteit

Er waait een frisse wind door het Nederlandse mobiliteitslandschap! Nieuwe wet- en regelgeving vereist nu dat werkgevers met 100 of meer medewerkers (die 20 uur of meer per maand werken) inzicht geven in de reisbewegingen van hun medewerkers. Dit om de uitstoot van werkend Nederland onder de loep te nemen en een duurzamere toekomst te bevorderen.

De functionaliteit mobiliteit stelt je in staat niet alleen auto's, maar ook andere milieuvriendelijke vervoersmiddelen, zoals fietsen en speed pedelecs, eenvoudig te beheren. Zo helpen we jou én het milieu!

Spring op de trein van duurzaamheid en lees verder voor informatie over de vier rapportageonderdelen van deze functionaliteit en de administratieve wijzigingen die nodig zijn om aan de rapportage-eisen van de overheid te voldoen. Deze instructie helpt je deze rapportageverplichtingen te omarmen en je wegwijs te maken in de wereld van groene mobiliteit!

Meer informatie over Mobiliteit in InSite, vind je hier.

Themapagina

Voor dit onderwerp is een themapagina beschikbaar op de Klantportal. Op deze themapagina vind je ook veelgestelde vragen met antwoorden.

Inhoud

Beschrijving

Nederlandse bedrijven met een KvK-nummer en meer dan 100 medewerkers zijn verplicht om jaarlijks te rapporteren over werkgebonden personenmobiliteit.

De rapportage bestaat uit vier onderdelen:

  • Zakelijke lease en/of eigen wagenpark
  • Zakelijke mobiliteitsdiensten
  • Zakelijke declaraties
  • Woon-werk mobiliteit

Je kunt zelf een rapportage aanmaken per KvK-nummer en jaar in Profit. Door zorgvuldig onderstaande te volgen en een volledige administratie bij te houden, kun je voldoen aan de verplichtingen voor werkgebonden personenmobiliteit.

De overheid wil in vier verschillende onderdelen weten met welk soort vervoermiddel er wordt gereisd. Dit ziet er als volgt uit:

Vervoermiddel

Zakelijke lease en/of eigen wagenpark

Zakelijke mobiliteitsdiensten

Zakelijke declaraties

Woon-werk mobiliteit

Auto, benzine

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Auto, diesel

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Auto's die behoren tot de (plug-in) hybrides

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Auto, 100% elektrisch

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Auto, andere brandstoffen

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Motorfiets, benzine

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Motorfiets, elektrisch

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Bromfiets/scooter, benzine

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Bromfiets.scooter (incl. speed-pedelec)

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

(e-) Fiets of lopen

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Jaarkilometers

Openbaar vervoer

n.v.t.

Jaarkilometers

Totaalbedrag in euro's

Jaarkilometers

Zakelijke lease en/of eigen wagenpark:

Je rapporteert over door de werkgever beschikbaar gestelde vervoermiddelen en gereden kilometers.

Je moet hiervoor regelmatig kilometerstanden vastleggen.

Je dient de administratie van vervoermiddelen compleet en correct te registreren.

Het vastleggen van de kilometerstanden en het registreren van de vervoermiddelen kan handmatig in InSite en Profit. Het is ook mogelijk dit te doen via een import of UpdateConnector voor bijvoorbeeld de situatie dat de leasemaatschappij de gegevens aanlevert.

Zakelijke mobiliteitsdiensten:

Je rapporteert over abonnementen en diensten die werkgevers aan medewerkers beschikbaar stellen (bijv. NS-abonnement).

Zakelijke declaraties:

Je rapporteert over reisdeclaraties van medewerkers voor zakelijke reizen.

Aan de context van de declaratie zijn hiervoor de velden Vervoermiddel en Type reis toegevoegd. De velden worden pas zichtbaar op InSite (en automatisch verplicht) als in de eigenschappen van de kostensoort (Projecten/kosten) respectievelijk de velden Vervoermiddel registreren en/of Voorkeurwaarde type reis nacalculatie zijn ingevuld.

Volg onderstaande stappen om Voorkeurwaarde type reis nacalculatie automatisch te laten vullen in de boekingslay-out:

  1. Ga naar:
    • Projecten / Item / kosten.
    • HRM / Payroll / Inrichting / Kosten, als je niet beschikt over Profit Projecten.
  2. Open de eigenschappen van de kostensoort.
  3. Selecteer een waarde bij Voorkeurwaarde type reis nacalculatie op het tabblad Algemeen.
  4. Klik op: Opslaan en sluiten.
  5. Ga naar: Algemeen / Beheer / Boekingslay-out.
  6. Open de eigenschappen van de boekingslay-out.
  7. Ga naar het tabblad: Regel velden.
  8. Ga naar het veld: Type reis / Kosten.
  9. Selecteer Item / Code kosten / Voorkeurwaarde type reis nacalculatie: Code bij Overnemen uit.

    Stapsgewijs: Item / Item / Code kosten / Code kosten / Voorkeurwaarde type reis nacalculatie / Voorkeurwaarde type reis nacalculatie / Code.

  10. Klik op: Opslaan en sluiten.

Woon-werk mobiliteit:

Je rapporteert over kilometers die medewerkers afleggen voor woon-werk verkeer. Je kan kiezen voor een gedetailleerde onderbouwing via declaraties of loonmutaties. Het is ook mogelijk hiervoor een enquête uit te zetten bij de medewerkers.

De resultaten van de enquête kunnen invloed hebben op andere rapportageonderdelen, zoals leaseauto's.

Conversie naar Profit 2

Alle reeds bestaande auto’s in Profit worden geconverteerd naar het type vervoermiddel Auto. Als je voor de conversie andere type vervoermiddelen had vastgelegd als auto in het wagenpark, dan pas je dit handmatig na de conversie aan naar het juiste type vervoermiddel. Hiervoor kan je gebruik maken van de import of via de actie Hrm / Mobiliteit / Vervoermiddel / Acties / Type vervoermiddel wijzigen.

Begindatum vervoermiddel

Vanaf Profit 2 is de begindatum bij een vervoermiddel verplicht. Deze wordt bij de conversie naar Profit 2 gevuld met 01-01-1950 wanneer het veld leeg was voor de conversie. Als er wél een waarde aanwezig is, dan blijft deze natuurlijk gewoon staan.

Om de administratie van vervoermiddelen kloppend te maken, adviseren we om de begindatums van vervoermiddelen langs te lopen.

Importeren op kenteken

Tot en met Profit 1 was het mogelijk om te importeren op kenteken. Vanaf Profit 2 kun je verschillende typen vervoermiddelen vastleggen. Hierbij is niet altijd een kenteken van toepassing. Om deze reden wordt het sleutelveld van de import vanaf Profit 2 het volgnummer van het vervoermiddel.

Brandstof

Bij de conversie naar Profit 2 vullen wij de tabel Brandstof zo goed mogelijk in. Het kan zo zijn dat er (zelf toegevoegde of aangepaste) waarden in de vrije tabel Brandstof aanwezig zijn, die niet goed of niet geconverteerd konden worden naar het bijhorende Type brandstof. Wij raden aan om na de overgang naar Profit 2 de tabel te controleren via HRM / Beheer / Inrichting / Type brandstof. Je ziet hier de brandstoffen die zijn toegevoegd in de vrije tabel Brandstof. In de eigenschappen van de brandstof koppel je deze aan het type brandstof voor de rapportage.

Bromfiets, scooter of motorfiets in salarisverwerking

Het is vanaf Profit 2 niet meer toegestaan dat de type vervoermiddelen bromfiets, scooter en motorfiets in de salarisverwerking worden meegenomen met een bijtellingsbedrag op basis van de cataloguswaarde van het vervoermiddel. Tot en met 2023 kon je dit in theorie wel voor elkaar krijgen door de bromfiets, scooter of motorfiets als een auto vast te leggen en hiervoor de bestaande looninrichting en stamgegevens die bedoeld zijn om voor auto’s te gebruiken.

KvK-nummer bij werkgever

Je kunt alleen rapportage generen voor een werkgever met een KvK-nummer. Als een werkgever geen KvK-nummer heeft, kun je deze niet selecteren. Na de conversie naar Profit 2 raden wij de KvK-nummer te controleren en eventueel te vullen bij de werkgevers.

Rapportage toevoegen

Je voegt voor iedere werkgever jaarlijks een rapportage toe. Je kunt de rapportage maken voor de werkgever als deze een KvK-nummer heeft in de eigenschappen van de werkgever op het tabblad Contact.

Rapportage toevoegen:

  1. Ga naar: HRM / Mobiliteit / Rapportage mobiliteit.
  2. Klik op: Nieuw.
  3. Selecteer het KvK nummer met bijbehorende jaar.

    Als je geen KvK-nummer kunt selecteren, dan heeft de werkgever geen KvK-nummer.

    Je zier per KvK-nummer het aantal medewerkers indienst op 1 januari die 20 uur of meer per maand werken. Je weet hierdoor direct of je de rapportage moet of mag aanmaken voor dit KvK-nummer.

    Als een KvK-nummer bij meerdere werkgevers voorkomt, dan zie je de totalen van deze werkgevers.

  4. Klik op: Volgende.
  5. Selecteer per onderdeel hoe je wilt rapporteren en of het van toepassing is.
  6. Klik op: Voltooien.

Rapportage raadplegen

Na het toevoegen van de rapportage, kun je deze raadplegen.

Is het menu-item niet zichtbaar in Profit? Autoriseer dan eerst menu-item Rapportage mobiliteit.

Rapportage raadplegen:

  1. Ga naar: HRM / Mobiliteit / Rapportage mobiliteit.
  2. Open de rapportage voor het KvK-nummer en jaar.
  3. Ga naar het tabblad: Algemeen.

    Je ziet de geselecteerde rapportageonderdelen. Voor ieder raaportageonderdeel die van toepassing is, is een apart tabblad beschikbaar.

    In het veld Status zie je de actuele status van de woon-werk enquête, als je deze ook hebt geselecteerd bij het rapportageonderdeel Woon-werk enquête. De status verandert automatisch aan de hand van de actie die je uitvoert voor de enquête. De mogelijke statussen zijn: Uitgenodigd op, Uitgenodigd, Beantwoord, Beantwoord (%), Afgesloten op.

  4. Ga naar het tabblad: Zakelijke-Lease/eigen wagenpark.
    • Je ziet de werkgevers, type vervoermiddel, actuele medewerker die het vervoermiddel in gebruik heeft en de bijbehorende brandstof. De brandstof en brandstof rapportage koppel je aan elkaar via HRM / Beheer / Inrichting / Type brandstof.
    • Als in de kolom Mee in rapportage een vink staat, dan gaat deze mee in de rapportage naar de overheid. Profit zet automatisch een vink op basis van brandstof die mee moet in de rapportage.
    • In de kolom Berekende jaarkilometers zie je de berekende jaarkilometers voor het betreffende vervoermiddel.

      Voorbeeld berekening: In de periode tussen 21 december 2023 en 30 juni 2024 (in totaal 193 kalenderdagen) zijn 10.000 kilometers gereden. Van deze 193 kalenderdagen, vallen er 182 kalenderdagen in het rapportagejaar 2024. Dat resulteert in 10.000 x (182/193) = 9430,05 km voor rapportage jaar 2024.

      In de periode tussen 1 juli 2024 en 15 januari 2025 (in totaal 199 kalenderdagen) zijn 13.000 kilometers gereden. Van deze 199 kalenderdagen, vallen er 184 kalenderdagen in het rapportagejaar 2024. Dat resulteert in 13.000 x (184/199) = 12020,10 km voor rapportage jaar 2024.

      Bij elkaar opgeteld komen 9.430,05 + 12.020,10 uit op 21.450,15 kilometer.

    • In de kolom Berekende privé forfait zie je het aantal kilometers als het vervoermiddel privé wordt gebruikt. Van het totaal aantal jaarkilometers mag per vervoermiddel een forfait voor privé gebruik worden afgetrokken, alvorens het totaal aantal kilometers aan de overheid wordt gerapporteerd. Het Berekend privé forfait is een vastgesteld aantal kilometers op basis van het aantal kalenderdagen in het rapportagejaar dat het vervoermiddel privé wordt gebruikt.

      Berekening van prive forfait

    • In de kolom Datum laatste kilometerstand zie je de laatst bekende datum van ingegeven kilometerstand uit de eigenschappen van het vervoermiddel.
    • Met de actieknop Vervoermiddel open je de eigenschappen van het vervoermiddel.
    • Kilometerstanden zijn handmatig toe te voegen in Profit of InSite, of via een import of UpdateConnector.
    • Je kan een actie starten in Profit om de medewerkers de kilometerstanden door te laten geven in InSite. Ga hiervoor naar HRM / Mobiliteit / Vervoermiddel, selecteer de vervoermiddelen en klik op Acties / Kilometerstand vragen.

      Hiermee genereer je voor iedere medewerker een dossieritem via het type dossieritem Kilometerstand vervoermiddel (Profit). Met de bijbehorende workflow kan de medewerker de standen invullen in InSite. In de pagina Vervoermiddel kilometerstand geeft de medewerker de kilometerstand door. De medewerker vult alleen nog een datum en een kilometerstand. In de gegevensverzameling zijn meer velden aanwezig: begindatum, einddatum, beginstand, eindstand en aantal kilometers.

      We registeren de datum en kilometerstand in de velden Einddatum en Eindstand. De begindatum en beginstand baseren we op het vorige bekende gegeven: óf de laatst geregistreerde kilometerstand óf de begindatum en beginstand van het vervoermiddel. Aantal kilometers berekenen we door eindstand - beginstand.

  5. Ga naar het tabblad: zakelijk-mobiliteitsdienst.

    Je kunt gebruikte mobiliteitsdiensten toevoegen.

    1. Klik op: Nieuw.
    2. Selecteer de mobiliteitsdienst.

      Een te selecteren mobiliteitsdienst kun je toevoegen als organisatie via CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon.

    3. Selecteer de werkgever.
    4. Selecteer het type vervoermiddel.
    5. Vul het aantal kilometers en/of bedrag in.
    6. Klik op: Voltooien.
  6. Ga naar het tabblad: Zakelijke-declaraties

    Je ziet per medewerker het totaal aan declaraties (nacalculatie of loonmutatie) per vervoermiddel. Dus als een medewerker meerdere declaraties heeft toegevoegd voor 1 type vervoermiddel, dan zie je 1 regel voor deze medewerker en type vervoermiddel in de weergave.

    Bij het boeken van een declaratie vult de medewerker het type reis en vervoermiddel. Alle nacalculatie en loonmutaties waar bij type reis Zakelijke dienstreis is gevuld worden hier getoond.

    Dit is instelbaar via de gekoppelde kostensoort in het veld Vervoermiddel registreren. Meer informatie vind je hier.

  7. Ga naar het tabblad: Woon-werk declaraties, als je gekozen hebt voor Profit loonmutaties en declaratie gebruiken bij Woon-werk mobiliteit.

    Je ziet per medewerker het totaal aan declaraties (nacalculatie of loonmutatie) per vervoermiddel. Dus als een medewerker meerdere declaraties heeft toegevoegd voor 1 type vervoermiddel, dan zie je 1 regel voor deze medewerker en type vervoermiddel in de weergave.

    Bij het boeken van een declaratie vult de medewerker het type reis en vervoermiddel. Alle nacalculatie en loonmutaties waar bij type reis Woon-werk is gevuld worden hier getoond.

    Dit is instelbaar via de gekoppelde kostensoort in het veld Vervoermiddel registreren. Meer informatie vind je hier.

  8. Ga naar het tabblad: Woon-werk enquête., als je gekozen hebt voor Gebruik maken van Profit-enquête bij Woon-werk mobiliteit.

    Je ziet alle medewerkers die je kunt uitnodigen voor de woon-werk enquête. Je ziet alleen medewerkers met een aard arbeidsverhouding die gelijk is aan Arbeidsovereenkomst (exclusief BBL), Beroepspraktijkopleiding van de beroepsbegeleidende leerweg (BBL), Participatiewet beschut werk, Payrolling, Publiekrechtelijke aanstelling, Uitzendkracht, WSW begeleid werk, WSW beschut werk en WSW detachering bij reguliere werkgever.

    De soort inkomenstenverhouding is gelijk aan Loon of salaris ambtenaren in de zin van de Ambtenarenwet, Loon of salaris niet onder te brengen onder 11 tot en met 14 of 17 of Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening jonggehandicapten (Wajong).

    De soort medewerker is gelijk aan Personeelslid, Ondernemer - met salaris of Expat.

    Daarnaast zie je alleen de medewerkers die 20 uur of meer per maand werken op basis van het rooster.

    1. Klik op de actie: Uitnodigen.

      Hiermee genereer je voor iedere medewerker een dossieritem via het type dossieritem Enquête woon-werk (Profit). Met de bijbehorende workflow kan de medewerker de enquête invullen in InSite of Pocket. In de pagina Enquête woon-werk mobiliteit geeft de medewerker per weekdag aan hoe de medewerker heeft gereisd. Om ervoor te zorgen dat de medewerker de enquête kan vullen op InSite is het noodzakelijk om type pagina Enquete woon-werk mobiliteit te activeren.

      De getoonde velden zijn de door de overheid voorgeschreven velden.

    2. Klik op: Ja.
    3. Na het uitnodigen sluit je de enquête bij voldoende respons via de actie Afsluiten enquête woon-werk. Deze actie wordt zichtbaar na het uitnodigen. Na het afhandelen worden openstaande dossieritem verwijderd en de resultaten worden doorgerekend naar de totalen per vervoermiddel.

    Het is ook mogelijk om, na het versturen van de enquête, medewerkers uit te sluiten.

    1. Klik op: Acties / Uitsluiten van enquête.
  9. Ga naar het tabblad: Werkgever.

    Je ziet de actuele werkgevers met het betreffende KvK-nummer.

  10. Klik op: Opslaan en sluiten.

Rapportage afsluiten

Zodra je in het nieuwe jaar bent beland en alle relevante gegevens voor het voorgaande jaar in Profit hebt verzameld, sluit je de rapportage af. Als resultaat daarvan geeft Profit je overzichtelijk alle totalen die je moet rapporteren.

De rapportage wordt niet rechtstreeks vanuit Profit verzonden. Je vult de totalen zelf in het formulier op de site van de RVO.

Rapportage afsluiten:

  1. Ga naar: HRM / Mobiliteit / Rapportage mobiliteit.
  2. Selecteer het KvK nummer met bijbehorende jaar die je wilt afsluiten.
  3. Klik op: Acties / Afsluiten.

    Als de rapportage is afgesloten, is deze niet meer te verwijderen.

Berekening enquêteresultaten

De resultaten zijn in twee delen te splitsen: de berekening van de kilometers per vervoermiddel en de berekening van de correctie die op het rapportageonderdeel 'Zakelijke lease/eigen wagenpark' moet worden toegepast.

De eerste 4 stappen van de berekening gaan over de berekening van de totale kilometers per vervoermiddel.

Stap 1:

Het berekenen van de totale kilometers per medewerker per vervoermiddel per week op basis van wat er in de enquête is ingevuld:

Een medewerker heeft een ‘Aantal kilometers (retour)’ én heeft per dag van de week aangegeven of er gereisd is en zo ja, met welk soort ‘Vervoermiddel’ dit dan was. Dit zorgt ervoor dat we kunnen berekenen hoeveel kilometer de medewerker in totaal per vervoermiddel gereden heeft.

Voorbeeld:

Een medewerker geeft aan 50 kilometer per dag retour te reizen. Deze medewerker heeft 2 dagen met ‘Auto benzine’ gereisd, heeft 2 dagen thuisgewerkt en heeft 1 dag met de fiets gereisd. Voor deze medewerker geldt: 100 kilometer ‘Auto’s benzine’ en 50 kilometer ‘Fiets’. Met thuiswerken of niet werken hoeft geen rekening gehouden te worden.

Stap 2:

Het bij elkaar optellen van de bij stap 1 berekende kilometers per vervoermiddel per medewerker per week, om zo de totale kilometers per week per vervoermiddel van de "Respons" te berekenen:

Tel alle overeenkomende vervoermiddelen bij elkaar op.

Voorbeeld:

Naast de medewerker uit het voorbeeld bij stap 1, is er nog een medewerker die in totaal 120 kilometer per week met de fiets aflegt. In totaal komen de wekelijks afgelegde kilometers per vervoermiddel daarmee op 170.

Stap 3:

De uitkomst van stap 2 wordt omgerekend naar een totaal per vervoermiddel per jaar. Hiervoor hanteert de overheid 45 werkweken per jaar:

Vermenigvuldig de uitkomst van stap 2 met 45

Voorbeeld:

De uitkomst van de fiets van stap 2 was 170. 170*45 = 7.650 fietskilometers per jaar.

Stap 4:

Zorg ervoor dat de uitkomst van stap 3, die gebaseerd is op de medewerkers die de enquête hebben beantwoord, wordt doorgerekend naar het aantal kilometers dat representatief is voor de hele "populatie" (= aantal uitgenodigde medewerkers):

De uitkomst van stap 3 gedeeld door het aantal medewerkers dat de enquête beantwoord heeft (respondenten) * het totaal aantal medewerkers dat is uitgenodigd om de enquête in te vullen (=populatie).

Voorbeeld:

Stel dat voor de enquête van stap 1,2 en 3 in totaal 100 medewerkers zijn uitgenodigd, en dat 20 medewerkers de enquête hebben beantwoord. Dan wordt de rekensom voor de gefietste kilometers: 7.650 / 20 * 100 = 38.250 kilometer.

Vervolgens de stappen die de correctie voor het rapportageonderdeel ‘Zakelijke lease/eigen wagenpark’ moeten gaan berekenen. Op basis van het veld ‘Heb je bij je woon-werkreizen gebruik gemaakt van een lease-vervoermiddel?’ heeft een medewerker in feite aangegeven of zijn/haar kilometers gecorrigeerd moeten worden op het onderdeel ‘Zakelijke lease/eigen wagenpark’.

Stap 5:

Voor iedere medewerker waarbij het veld ‘Heb je bij je woon-werkreizen gebruik gemaakt van een lease-vervoermiddel?’ de waarde ‘Ja’ heeft, de berekende kilometers inventariseren.

In feite gebruik je de kilometers die bij stap 1 zijn berekend per vervoermiddel en markeer je deze als een correctie voor ‘Zakelijke lease/eigen wagenpark’.

Voorbeeld:

De medewerker van stap 1 heeft de vraag hierboven met ‘Ja’ beantwoord. Dit betekent dat zowel de 1 dag (50 kilometer) met de fiets als de 2 dagen (100 kilometer) met een benzine auto moeten worden gecorrigeerd bij ‘Zakelijke lease/eigen wagenpark’.

Vervolgens moeten de bij stap 5 bepaalde kilometers worden doorgerekend naar:

  • Stap 6: de totale kilometers per week per vervoermiddel van de medewerkers die de enquête hebben beantwoord (zie stap 2);
  • Stap 7: de bij stap 6 bepaalde kilometers omrekenen naar een aantal kilometers voor het hele jaar door: uitkomst stap 6 * 45 (zie stap 3);
  • Stap 8: de bij stap 7 berekende kilometers zeggen alleen iets over de medewerkers die de enquête hebben beantwoord. Deze worden net zoals bij stap 4 berekend door de uitkomst van stap 7 te delen door het aantal dat de enquête heeft beantwoord en vervolgens te vermenigvuldigen met het aantal dat is uitgenodigd de enquête in te vullen.

Resultaten in weergave tabblad Woon-werk enquête

  • In de kolom ‘Weekkilometers uit enquête’ zie je de uitkomsten van stap 2.
  • In de kolom ‘Jaarkilometers uit enquête’ zie je de uitkomsten van stap 3
  • In de kolom ‘Lease/eigen wagenpark uit enquête per week’ zie je de uitkomsten van stap 6.
  • In de kolom ‘Lease/eigen wagenpark uit enquête per jaar’ zie je de uitkomsten van stap 7.
  • In de kolom ‘Correctie voor lease/eigen wagenpark’ zie je de uitkomsten van stap 8.