Profit Communication Center is niet beschikbaar, bezig met openen 'Mijn bestanden'

Je kan deze melding krijgen bij:

  • Het exporteren van een weergave naar Excel.
  • Het genereren van een analyse.
  • Het genereren van een document.
  • Het vastleggen van een e-mail vanuit Outlook.
  • Het bewerken van een bijlage in een dossieritem.

Oorzaak

  • Je hebt het Profit Communication Center nog niet geïnstalleerd.
  • Het Profit Communication Center is niet goed verbonden met de gekoppelde omgeving.
  • De map Downloads of OSCsettings van de gebruiker kan niet benaderd worden of is vol.
  • Je krijgt deze melding als het PCC niet up-to-date is.

Oplossing

Open het bestand via Algemeen / Uitvoer / Mijn bestanden. Wil je het bestand direct openen in bijvoorbeeld Word of Excel? Doorloop de hieronder beschreven oplossingen.

1. Installeer het Profit Communication Center

Installeer eerst het PCC op je computer. Doe dit eventueel samen met je applicatiebeheerder en koppel vervolgens het Profit Communication Center aan je omgeving.

2. Leg opnieuw verbinding tussen het PCC en Profit.

Als het Profit Communication Center voorheen wel beschikbaar was, maar nu niet meer, sluit je het PCC af en start je deze vervolgens weer op door het Profit Communication Center opnieuw op te zoeken via Start. Hiermee leg je opnieuw verbinding met Profit.

3. Installeer de laatste versie van het PCC op je computer.

Controleer of je over laatste versie van het PCC beschikt.

  1. De versie die je nodig hebt vind je op de AFAS Klantportal.
  2. Controleer of je over deze versie beschikt door met je rechtermuisknop op het pictogram van het PCC te klikken en te kiezen voor Instellingen. Linksonder vind je de versie.
  3. Beschik je nog over een oude versie? Download en installeer de nieuwste versie van het PCC op de AFAS Klantportal.

4. Koppel het PCC (opnieuw) aan je omgeving.

Download en installeer de PCC instellingen. Hiermee koppel je het PCC aan een bepaalde omgeving. Je kan de instellingen downloaden en installeren via Profit of via InSite. Verwijder eerst de oude koppeling indien aanwezig. Meer informatie hierover lees je in het artikel Omgeving aan Profit Communication Center koppelen.

5. Controleer de instellingen van de map Downloads en OSCsettings

  1. Zorg dat de gebruiker rechten heeft op de mappen Downloads en OSCsettings. In deze map zet het PCC de bestanden, voordat ze automatisch geopend worden. Als de toegang tot deze mappen ontbreekt werkt het niet. Je systeembeheerder kan je de juiste rechten toekennen. Ga hiervoor in je Windows Verkenner naar:
    • %appdata% / AFAS Software / OSCsettings.
    • %userprofile% / Downloads.
  2. De mappen zijn wel benaderbaar maar overvol. Hierdoor duurt het opslaan en zoeken van het bestand te lang, waardoor het automatisch openen niet werkt. De oplossing is om deze mappen op te schonen.
  3. Werkt het nog steeds niet? Verwijder dan de gehele OSCsettings map.

6. Beveiligingsinstellingen vastleggen voor analyses

Als je meldingen bij het werken met analyses wilt voorkomen, kun je de methoden gebruiken die staan beschreven in het artikel Beveiligingsinstellingen in Microsoft Excel vastleggen.