Omgeving of testomgeving verwijderen

Je kunt omgevingen die je niet meer nodig hebt, zelf verwijderen.

Heb je ten onrechte een omgeving verwijderd? Je kunt deze als volgt laten terugzetten:

  • Is er haast bij? Neem telefonisch contact op met AFAS Support om de omgeving te laten terugzetten. Voer in de tussentijd geen acties uit met de functie Algemeen / Omgeving / Beheer / Aanvragen omgeving.
  • Is er geen haast bij? Volg dan deze stappen.

Omgeving verwijderen:

  1. Open de te verwijderen omgeving.

    Heb je geen toegang meer tot de omgeving? Dan Lees dan het artikel admin-account herstellen.

    Let op:

    Controleer of je in een testomgeving zit! De naam van een testomgeving beginnt met de letter T, bijvoorbeeld T12345AZ.


  2. Ga naar: Algemeen / Omgeving / Beheer / Aanvragen omgeving.
  3. Klik op: Acties / Nieuwe aanvraag.

    Is deze actie niet beschikbaar? Dan ben je niet geautoriseerd. Deel de autorisatie uit voor onderstaande acties.

  4. Selecteer Omgeving verwijderen bij het veld Actie.

    Je hoeft de letters van de omgevingsnaam niet in te vullen, want de geopende omgeving wordt verwijderd.

    Let op:

    Na het voltooien van de wizard wordt het verwijderen van de omgeving zo snel mogelijk gestart.

  5. Klik op: Voltooien.

    .

Direct naar

  1. Omgevingen beheren
  2. Omgeving kopiëren
  3. Omgeving elke week kopiëren als testomgeving
  4. Reservekopie voor AFAS Support
  5. Pincode aanvragen voor archiveren omgeving
  6. Omgeving overzetten naar ander deelnemersnummer
  7. Omgeving verwijderen