De orderverwerking (Bakkerijen)
De tweede stap in het dagelijkse proces is de orderverwerking. Er wordt onderscheid gemaakt tussen bestellingen die per fax of telefoon worden doorgegeven en bestellingen die elektronisch binnenkomen (EDI-orders).
De manier waarop de orderverwerking plaatsvindt wordt grotendeels bepaald door de manier waarop je de algemene systeemparameters en de stamgegevens van zowel de klanten als de artikelen inricht.
In de productie-instellingen kun je op het tabblad Bestellingen regelen dat bij de verwerking van orders wordt gecontroleerd of de artikelen op tijd zijn besteld. Dit is met name van belang bij de interverkeerartikelen.
Bij de stamgegevens van de vestiging productie kun je onder andere aangeven op welke dag(en) er bij een klant geleverd mag worden en op welke wijze hij de orders doorgeeft. In de prijslijst (het van de klant leg je vast welke artikelen hij mag bestellen. Als een artikel nĂet in het assortiment van de klant voorkomt, dan kan het niet worden ingevoerd in de bestelling van de klant.
In de stamgegevens van het artikel leg je vast of het artikel geleverd mag worden, tot welk tijdstip het besteld mag worden en in welke staffel het besteld mag worden.
Werkwijze in Profit