Deelnemer afmelden, verwijderen of blokkeren
Je kunt een deelnemer bij een evenement verwijderen of afmelden. Dit is alleen mogelijk als de deelnemer het evenement nog niet heeft gevolgd en als de inschrijving niet in een lopende workflow zit. Door het afmelden of verwijderen van deelnemers maak je plaatsen vrij bij het evenement, zodat iemand anders zich kan inschrijven.
Je hebt de volgende mogelijkheden:
- Je verwijdert de deelnemer helemaal bij de cursus.
- Je meldt de deelnemer af. Hiermee geef je aan dat de deelnemer niet zal deelnemen aan de cursus. De afgemelde deelnemer blijft wel bij de cursus staan als deelnemer, waardoor je achteraf inzicht hebt in het aantal afmeldingen.
Je kunt een afgemelde deelnemer opnieuw aanmelden, gebruik hiervoor de normale aanmeldprocedure. Ook kun je een afgemelde deelnemer verplaatsen naar een ander evenement. Bij het nieuwe evenement krijgt de deelnemer de status Ingeschreven.
Een deelnemer kan zichzelf afmelden bij een cursus via InSite of OutSite als dit is ingericht.
- Deelnemer blokkeren
Een geblokkeerde deelnemer telt niet meer mee wordt in de beschikbaarheid.
Deelnemer afmelden, verwijderen of blokkeren:
- Ga naar: CRM / Cursusmanagement / Deelnemer per evenement.
- Selecteer de deelnemer.
- Gebruik een van de volgende acties:
- Klik op: Afmelden.
De afgemelde deelnemer is niet meer zichtbaar in standaardweergaven, maar wel in de weergave Deelnemers (incl. afgemeld).
- Verwijder de deelnemer. Je kunt meerdere deelnemers verwijderen. Druk hiervoor eerst op Ctrl+S en vink de deelnemers aan. Klik dan op de actie Selectie verwijderen.
- Deelnemer blokkeren
Open de eigenschappen van de deelnemer en vink het veld Geblokkeerd aan.
- Klik op: Afmelden.