Vouchercodes uitgeven
Als een vouchercode de status Uitgegeven heeft wil dit zeggen dat hij uitgedeeld is aan bijvoorbeeld een verkooprelatie. Je kunt vouchercodes direct als Uitgegeven registreren bij het toevoegen maar je kunt een vouchercode ook handmatig uitgeven.
Aan het uitgeven van vouchercodes is geen functionaliteit verbonden. Je registreert in feite alleen dat je de code hebt uitgedeeld/gaat uitdelen. Je kunt de vouchercode dan niet nogmaals uitgeven.
Je kunt het uitgeven van een vouchercode ongedaan maken zolang deze nog niet ontvangen is. Bijvoorbeeld als je ze per ongeluk hebt uitgegeven. Dit moet je eerst autoriseren.
Niet-uitgegeven codes kun je verwijderen.
Inhoud |
Vouchercodes handmatig uitgeven
- Ga naar: CRM / Cursusmanagement / Inrichting / Kortingsvoucher.
- Open de eigenschappen van de kortingsvoucher.
- Ga naar het tabblad: Vouchercodes.
- Selecteer de vouchercode(s). Dit kan op twee manieren:
- Klik op de gewenste regel.
- Wil je meerdere regels selecteren en in één keer uitgeven? Druk op Ctrl+S zodat de selectievakjes verschijnen en vink de gewenste regels aan.
- Klik op de actie: Uitgeven.
Je krijgt nog een melding.
Je kunt de vouchercodes uitdelen. Bijvoorbeeld via een rapport.
Uitgeven vouchercodes ongedaan maken
- Ga naar: CRM / Cursusmanagement / Inrichting / Kortingsvoucher.
- Open de eigenschappen van de kortingsvoucher.
- Ga naar het tabblad: Vouchercodes.
- Selecteer de vouchercode(s) met de status Uitgegeven die nog niet ontvangen (ingewisseld) is.
- Klik op de actie: Uitgeven ongedaan maken.
Je kunt de vouchercode nu opnieuw handmatig uitgeven of verwijderen.