Communicatiegegevens

Bij de organisaties en personen leg je de communicatiegegevens vast.

Inhoud

Video

Beschrijving

Onder communicatiegegevens verstaan we:

  • E-mailadressen
  • Telefoonnummers
  • Website adressen
  • Faxnummers
  • Sociale netwerkadressen (X (Twitter), LinkedIn, Facebook, etc.) (alleen bij personen)

Deze communicatiegegevens leg je vast in de eigenschappen van een organisatie of persoon op het tabblad Communicatie. Je kunt deze gegevens hier ook toevoegen en wijzigen. Op het tabblad Algemeen zie je het voorkeur communicatiegegeven. De voorkeur voor een communicatiegegeven stel je zelf in (op het tabblad Communicatie).

Communicatiegegevens en social media adressen toevoegen

Je voegt aan organisaties en (contact)personen de bij jou bekende communicatiegegevens toe.

Communicatiegegeven toevoegen:

  1. Ga naar: CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon.
  2. Open de eigenschappen van de organisatie / persoon.
  3. Ga naar het tabblad: Communicatie.
  4. Voeg alle communicatiegegevens toe.

    Als je in InSite of OutSite een link naar een LinkedIn-profiel opneemt in een document dat je zelf als auteur toevoegt, gebruikt Profit de gegevens die je hier bij het type LinkedIn invult.

Controle op links social media (Profit 4)

Vanaf Profit 4 geldt het volgende m.b.t. de controle op de geldigheid van URL's van Facebook, LinkedIn en X / Twitter. Hierdoor kan het voorkomen dat sommige URL's mogelijk niet meer geaccepteerd worden die voordien wel geccepteerd werden. Mocht je een ongeldige URL invullen, dan volgt hiervan een foutmelding.

Alleen officiële domeinnamen worden geaccepteerd:

  • facebook.com/
  • https://www.facebook.com/
  • https://en-gb.facebook.com/AFASSoftware/
  • https://nl.linkedin.com/feed/

Bij Facebook pages, Facebook people of in het geval van LinkedIn company, accepteren we alleen endpoints in de volgende vorm:

  • https://www.facebook.com/pages/pagename/123456789123456
  • https://facebook.com/people/username/123456789123456
  • https://www.linkedin.com/company/companyname/

In het geval van X / Twitter accepteren we het volgende:

  • https://x.com/username
  • https://twitter.com/username
  • @username

Communicatienummer of adres als voorkeur instellen

Je stelt het voorkeuradres of -nummer in op het tabblad Communicatie. Dus als je drie mobiele privénummers hebt geregistreerd, bepaal je zelf welk nummer je op het tabblad Algemeen wilt zien.

Adres instellen als voorkeur:

  1. Ga naar het tabblad: Communicatie.
  2. Selecteer het adres dat je als voorkeur voor het type communicatiegegeven wilt instellen.
  3. Klik op: ActiesAls voorkeur instellen.

Direct naar

  1. Organisaties en Personen
  2. Inrichting
  3. Organisaties
  4. Personen
  5. Contactpersonen
  6. Afdeling of afleveradres toevoegen als contact
  7. Koppelingen raadplegen
  8. Communicatiegegevens
  9. Gegevens optimaliseren
  10. Vereisten e-mailadres
  11. Verwijderen inkoop- en verkooprelaties zonder mutaties
  12. Verwijderen/anonimiseren personen en relaties met mutaties