Administratiesets
Je kunt een aantal administraties bundelen in een administratieset. Vervolgens kun je in bepaalde weergaven van Profit Financieel alle gegevens van een administratieset opvragen.
Inhoud |
Beschrijving
Standaard zie je in een weergave de gegevens van de huidige (actieve) administratie. Het kan echter handig zijn om gegevens van meerdere administraties op te vragen, bijvoorbeeld in de weergave Financiële mutaties. Hierdoor kun je gegevens van verschillende administraties makkelijker vergelijken en gebruiken in bijvoorbeeld de Totalizer.
Standaard kun je de gegevens van de huidige administratie selecteren, of van alle administraties. Als je de gegevens van een deel van de administraties wilt opvragen, gebruik je administratiesets.
Voorbeeld:
Je hebt vijf winkels in Amsterdam en drie in Utrecht. Je gebruikt één omgeving waarin je per winkel een administratie gebruikt. Voor de Amsterdamse winkels zijn dit ADAM1, ADAM2,... ADAM 5 en voor de Utrechtse winkels UTR1, UTR2 en UTR3.
Hierdoor kun je financiële mutaties opvragen per winkel (=per administratie) of voor alle winkels (=alle administraties).
Met administratiesets kun je de winkels groeperen:
- Administratieset 'Winkels Amsterdam' bevat ADAM1, ADAM2,... ADAM 5.
- Administratieset 'Winkels Utrecht' bevat UTR1, UTR2 en UTR3.
Hierdoor kun je voortaan ook weergaven opvragen met alle financiële mutaties van de winkels in Amsterdam of Utrecht.
Administratieset toevoegen
Je voegt een administratieset toe en je bepaalt welke administraties deze bevat.
Administratieset toevoegen:
- Ga naar: Algemeen / Administratie / Beheer / Administratieset.
- Klik op: Nieuw.
- Vul de omschrijving in.
- Vul eventueel een toelichting in.
- Klik op: Voltooien.
- Open nu de eigenschappen van de nieuwe administratieset.
- Ga naar het tabblad: Administraties.
- Klik op: Acties / Administraties toevoegen.
- Vink de gewenste administraties aan.
- Klik op: Voltooien.
- Klik op: Opslaan en sluiten.