Document toevoegen als sitebeheerder
Een sitebeheerder kan, als hij auteur is bij een documentsjabloon, documenten toevoegen.
Je kunt documenten op verschillende manieren insturen:
- Als pagina in InSite & OutSite
Bijvoorbeeld een nieuwsbericht, column, tip van de week.
- Als weblocatie die via een URL te openen is
Bijvoorbeeld een document in sharepoint of en webpagina van een externe site.
- Als bestand op een lokaal toegankelijke locatie
Bijvoorbeeld een office document op het netwerk, een op een machine opgeslagen .pdf.
Document toevoegen sitebeheerder:
- Klik op: Nieuw / Document.
- Selecteer het documentsjabloon.
- Volg nu verder de gewenste procedure.
Zie ook
Inhoud |
Nieuw document aanmaken
Je vult de tekst van het nieuwe document in op een InSite-pagina.
Nieuw document aanmaken:
- Klik op: Nieuw document.
- Vul de tekst in voor het document.
Via het lint kun je de tekst opmaken.
- Klik op: Concept publiceren.
Je kunt de pagina ook alleen Opslaan zodat je de pagina later verder kunt bewerken en publiceren.
- Klik op Ja bij de melding..
De geautoriseerde lezers ziet het document nu in het overzicht.
Link als document aanmaken
Je kunt een document aanmaken dat een hyperlink is naar een webpagina (URL).
Link als document aanmaken:
- Klik op: Link als document.
- Vul bij Bijlage als link een geldige URL in.
Je kunt ook een link invullen naar bijvoorbeeld een document in sharepoint. Je kunt de link testen via Open link.
- Selecteer Kenmerken als dit verplicht is voor een document. Deze dien je eerst toe te voegen.
- Vul de omschrijving in.
- Selecteer een waarde bij Bron.
Standaard wordt hier de naam van de auteur ingevuld.
- Je kunt een samenvatting en een afbeelding selecteren.
- Klik op: Direct publiceren als je klaar bent met het document.
- Klik op: Document bewerken als je nog extra tekst wilt toevoegen aan het document.
Je publiceert het document dan als je klaar bent met bewerken.
Bestand als document aanmaken
Je voegt een bestand toe, bijvoorbeeld een Microsoft Word-document of een PDF-document.
Bestand als document aanmaken:
- Klik op: Bestand als document.
- Selecteer het bestand bij Bijlage als bestand.
Het bestand wordt geüpload naar de webserver zodat het toegankelijk is.
- Selecteer Kenmerken als dit verplicht is voor een document. Deze dien je eerst toe te voegen.
- Vul de omschrijving in.
- Selecteer een waarde bij Bron.
Standaard wordt hier de naam van de auteur ingevuld.
- Je kunt een samenvatting en een afbeelding selecteren.
- Klik op: Direct publiceren als je klaar bent met het document.
- Klik op: Document bewerken als je nog extra tekst wilt toevoegen aan het document.
Je publiceert het document dan als je klaar bent met bewerken.
Direct naar |