OutSite-rollen toevoegen en koppelen
Je bepaalt welke rollen je nodig hebt en je voegt ontbrekende rollen toe. Profit biedt vaste autorisatierollen voor OutSite, namelijk Medewerker klantportal, Beheerder klantportal, en Sollicitant. Als dit niet voldoende is, kun je de vrije autorisatierollen gebruiken. Koppel per organisatie de juiste rol.
Let op:
Je kunt bepaalde vaste autorisatierollen en de vrije autorisatierollen gebruiken in workflows, zie Workflow sturen o.b.v. OutSite-autorisatierol.
Vrije rollen inrichten:
Je beschikt over tien vrije autorisatierollen. Je kunt eigen omschrijvingen invullen voor deze autorisatierollen, deze worden getoond in de eigenschappen van organisaties en contactpersonen. Het invullen van de omschrijvingen is niet verplicht. Als je bij de eerste vrije rol bijvoorbeeld de omschrijving Manager invult, dan wordt deze omschrijving getoond in de eigenschappen van organisaties en contactpersonen. Als je de omschrijving niet invult, dan zie de je veldnaam Vrije rol 1.
Autorisatierollen toevoegen:
Mochten de standaard meegeleverde rollen niet voldoende zijn voor jouw organisatie, dan kun je je eigen rollen toevoegen. Vervolgens selecteer je per organisatie maximaal 10 eigen rollen die voor die organisatie gebruikt kunnen worden Bij het autoriseren van gebruikers kun je dan ook deze rollen toekennen.
- Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Inrichting / Autorisatierol.
- Klik op: Nieuw.
- Maak een rol toe die bestemd is voor een OutSite-portal.
- Als de rollen mogen worden toegekend aan een contactpersoon via OutSite, dan open je de eigenschappen van de autorisatierol.
- Vink Autoriseerbaar via self-service (in portal) aan, als de rol via een OutSite-portal mag worden toegekend. Pas eventueel de omschrijving aan die op de portal getoond wordt.
Rol koppelen aan organisatie:
- Ga naar: CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon.
- Open de eigenschappen van de organisatie waarbij je de rol wilt gebruiken.
- Ga naar het tabblad: OutSite autorisatie.
- Selecteer de vrije rollen die bij deze organisatie toegestaan zijn.
- Ga naar het tabblad: Contacten.
- Open een contactpersoon.
Deze persoon dient toegang te hebben tot de portal. Als je geen autorisatierollen kunt aanvinken, open je eerst de persoon (CRM / Organisatie/persoon / Organisatie/persoon). Ga naar het tabblad Portal toegang en leg de instellingen vast.
- Ga naar het tabblad Autorisatierollen en vink de juiste autorisatierollen aan