Vervanging toevoegen in InSite

Vanuit een verlofboeking of ziekmelding kun je InSite direct een vervanging toevoegen. Bij het toevoegen van de vervanger neem je de beschikbare gegevens over van de afwezige medewerker. Hierdoor neemt het toevoegen van vervanging weinig tijd in beslag. Naast het direct toevoegen van vervanging zie je in de verlofboeking of ziekmelding ook de reeds gekoppelde vervanging of de vervanging die nog beoordeeld moet worden.

Het toevoegen van een vervanging resulteert in een vervangingsdienstverband voor de medewerker die de afwezige medewerker vervangt. Dit dienstverband gaat mee in de aanlevering van de bestanden van het Vervangingsfonds, Participatiefonds en DUO.

Inhoud

Vervanging toevoegen in verlofboeking

Een medewerker die verlof heeft opgenomen wil je vervangen. Hiervoor voeg je in de verlofboeking een vervanging toe.

Vervanging toevoegen:

  1. Ga naar: InSite.
  2. Klik op: Medewerkers.

    InSite kan bij jou anders zijn ingericht, waardoor de omschrijving van de actie anders is.

  3. Open de verlofboeking van de medewerker.

    Je ziet de vervanging die is gekoppeld of nog beoordeeld.

  4. Klik op: Vervanging aanmaken.
  5. Selecteer de medewerker die de afwezige medewerker gaat vervangen.

    Je start hierdoor de functionaliteit voor het toevoegen van een subdienstverband voor de vervanging van de afwezige medewerker.

    De volgende velden zijn automatisch gevuld:

    • Begindatum contract is gevuld met de begindatum van de verlofboeking.
    • Einddatum contract is gevuld met de einddatum van de verlofboeking.
    • Vervangingsdienstverband is aangevinkt.
    • Vervanger is gevuld met de afwezige medewerker.
    • Verlof is gevuld met de verlofboeking waaruit je de actie Vervanging aanmaken hebt gestart.
    • De velden onder Org. eenheid/functie zijn gevuld met de actuele gegevens van de afwezige medewerker. Dit geldt niet voor het veld Functie, de waarde hiervan is overgenomen uit het dienstverband waar deze subdienstverband op is gebaseerd.
  6. Vul de overige gegevens in.
  7. Klik op: Toevoegen.

    In de verlofboeking zie je de gekoppelde vervanging.

Vervanging toevoegen in ziekmelding

Als een medewerker ziek is, dan wil je deze vervangen. Hiervoor voeg je in de ziekmelding een vervanging toe.

Vervanging toevoegen:

  1. Ga naar: InSite.
  2. Klik op: Medewerkers.

    InSite kan bij jou anders zijn ingericht, waardoor de omschrijving van de actie anders is.

  3. Open de ziekmelding van de medewerker.
  4. Klik op: Vervanging aanmaken.
  5. Selecteer de medewerker die de afwezige medewerker gaat vervangen.

    Je start hierdoor de functionaliteit voor het toevoegen van een subdienstverband voor de vervanging van de afwezige medewerker.

    De volgende velden zijn automatisch gevuld:

    • Begindatum contract is gevuld met de begindatum van de ziekmelding.
    • Einddatum contract is gevuld met de einddatum van de ziekmelding.
    • Vervangingsdienstverband is aangevinkt.
    • Vervanger is gevuld met de afwezige medewerker.
    • Ziekmelding is gevuld met de ziekmelding waaruit je de actie Vervanging aanmaken hebt gestart.
    • De velden onder Org. eenheid/functie zijn gevuld met de actuele gegevens van de afwezige medewerker. Dit geldt niet voor het veld Functie, de waarde hiervan is overgenomen uit het dienstverband waar deze subdienstverband op is gebaseerd.
  6. Vul de overige gegevens in.
  7. Klik op: Toevoegen.

    In de ziekmelding zie je de gekoppelde vervanging.

Direct naar

  1. Medewerker inrichten voor VFPF-aanlevering