Projectfacturering
Je kunt op meerdere manieren projectfacturen toevoegen:
- Genereren uit de nacalculatie (facturering op 'regiebasis', direct of met een conceptfactuur vooraf).
- Genereren uit vooraf bepaalde termijnen (aanneemsom).
- Handmatig.
Je kunt de geboekte kosten en uren op 'regiebasis' doorbelasten aan de opdrachtgever via het genereren van projectfacturen. Als je factureert 'op regiebasis' kun je kiezen voor een extra stap in het factureringsproces door eerst conceptfacturen aan te maken, die je nog kunt wijzigen en waarin je ook regels kunt 'doorschuiven' naar een volgende projectfactuur.
De op het project doorgeboekte inkoopfacturen en kosten kun je eventueel met een opslag doorbelasten.
Je kunt ook handmatig projectfacturen toevoegen, die niet gebaseerd zijn op geboekte kosten en uren maar waarvan de opbrengst wel op een project moet worden geregistreerd.
De projectfacturen kun je direct verstrekken, maar dit kan ook apart achteraf.
Voorbereiding
- Projectfacturering inrichten
- Accordering en gereedmelding nacalculatie
- Factuurtermijnen toevoegen
- G-rekening inrichten
Werkwijze
- Automatisch projectfacturen genereren
- Handmatig projectfacturen toevoegen
- Termijnfacturering
- Projectfacturen verstrekken
- Historie van gemailde projectfacturen controleren
- Projectfacturen wijzigen
- Projectfactuur crediteren
- Collectief verwijderen projectfacturen
- Projectfacturen journaliseren
- Projectfactuur in InSite raadplegen
- Omzet Projectfacturen over meerdere perioden verdelen
- Doorboeken verkoopfacturen en opbrengstboekingen