Projectfacturering

Je kunt op meerdere manieren projectfacturen toevoegen:

  • Genereren uit de nacalculatie (facturering op 'regiebasis', direct of met een conceptfactuur vooraf).
  • Genereren uit vooraf bepaalde termijnen (aanneemsom).
  • Handmatig.

Je kunt de geboekte kosten en uren op 'regiebasis' doorbelasten aan de opdrachtgever via het genereren van projectfacturen. Als je factureert 'op regiebasis' kun je kiezen voor een extra stap in het factureringsproces door eerst conceptfacturen aan te maken, die je nog kunt wijzigen en waarin je ook regels kunt 'doorschuiven' naar een volgende projectfactuur.

De op het project doorgeboekte inkoopfacturen en kosten kun je eventueel met een opslag doorbelasten.

Je kunt ook handmatig projectfacturen toevoegen, die niet gebaseerd zijn op geboekte kosten en uren maar waarvan de opbrengst wel op een project moet worden geregistreerd.

De projectfacturen kun je direct verstrekken, maar dit kan ook apart achteraf.

Pro_Projectfacturering

Voorbereiding

Werkwijze