Artikel vervangen in EDI orderregels (Bakkerijen)
Het kan zijn dat een artikel voor een bepaalde leverdatum besteld is via EDI maar dan niet leverbaar is. De EDI-orderregel kan dan niet verwerkt worden. Je kunt dat artikel dan in de EDI-orderregels door een ander artikel vervangen. Dit is niet mogelijk als een EDI-orderregel al is verwerkt (of verwijderd).
Let op:
Op deze acties is actie-autorisatie van toepassing.
Inhoud |
Vervangen artikel
Vervangen artikel:
- Ga naar: Ordermanagement / Verkoopproces / Ontvangen EDI orders.
- Selecteer de regels waarin je een artikel wilt vervangen.
- Klik op de actie: Vervangen artikel.
- Selecteer het vervangen artikel of de vervangende samenstelling.
Als je regels hebt geselecteerd die niet aangepast kunnen worden, zie je een melding met het aantal regels.
- Klik op: Voltooien.
Profit past de geselecteerde EDI-orderregels aan. Hierna voert Profit meteen de actie Update EDI-orders uit zodat de EDI-orderregels meteen weer gecontroleerd worden.
Je ziet nu meteen welke regels correct zijn zodat je ze kunt verwerken.
Verwijderen vervangend artikel
Het kan voorkomen dat je een verkeerd vervangend artikel hebt opgegeven in een EDI-orderregel. Via deze actie kun je het vervangende artikel verwijderen.
Verwijderen vervangend artikel:
- Ga naar: Ordermanagement / Verkoopproces / Ontvangen EDI orders.
- Selecteer de regels waarin je een vervangend artikel wilt verwijderen.
- Klik op de actie: Verwijder vervangend artikel.
Je krijgt nu een melding. Als je deze met Ja beantwoordt worden de geselecteerde regels aangepast als hierin een artikel is vervangen en als de status van de EDI-orderregel ongelijk is aan 'Verwerkt en gejournaliseerd (11)', 'Vervangen door toekomstige order (12)' of 'verwijderd (13)'. In deze regels worden de velden Itemtype vervanging en Itemcode vervanging leeggemaakt.
Direct naar |