(Niet-)Akkoordbrieven Beschikkingen verstrekken
Je verstrekt de (niet)akkoordbrief ter informatie aan de cliënt. Om ervoor te zorgen dat je de (niet-)akkoordbrieven van beschikkingen niet één voor één hoeft te verstrekken is er een functie waarmee je een selectie kunt afdrukken. Je kunt bij het beoordelen van de beschikking ook één brief afdrukken. Je kunt dan via de tekstvelden eerst nog eigen tekst toevoegen aan de (niet)akkoordbrief. Als je de brief instuurt in Profit wordt de brief opgeslagen in het dossier.
Beschikkingsbrieven e-mailen via Fiscaal InSite:
- Ga naar: Fiscaal InSite.
- Ga naar het beschikkingsoverzicht.
Je kunt de beschikking ook raadplegen via de cockpit van de cliënt.
- Selecteer de beschikking van de cliënt.
- Klik op: Beschikking raadplegen.
- Vink E-mail aan onder Verstrekkingswijze (niet)akkoordbrief.
- Klik op: Aanpassen.
De beschikkingsbrief wordt nu automatisch gemaild, mits de brief nog niet verstrekt is.
Let op!
De cliënt ontvangt alleen een e-mail als de Verstrekkingswijze is ingesteld op E-mail privé en er bij de cliënt een privé e-mailadres is ingevuld.
Als de Verstrekkingswijze (niet)akkoordbrieven bij de cliënt ingesteld is op E-mail én je hebt ingesteld dat aanslagen die conform zijn automatisch worden geaccordeerd, dan worden deze akkoordbrieven automatisch naar de cliënt gemaild.
Beschikkingsbrieven verstrekken via Profit Fiscaal:
- Ga naar: Fiscaal / Algemeen / Verstrekken akkoordbrieven.
Je kunt voor deze weergave gebruikers autoriseren.
- Selecteer een cliëntengroep.
Als je alle cliëntengroepen selecteert dan worden alle klaargezette brieven geprint, ook van andere vestigingen.
De rapportgenerator wordt gestart met daarin een.pdf met alle automatisch gegenereerde akkoordbrieven. Je hebt de mogelijkheid om bij bv. de akkoordbrief 3 tekstblokken in te vullen. Deze tekstblokken moet je ook opnemen in de rapporten. Vervolgens worden deze tekstblokken afgedrukt in de brieven.
Je kunt de tekstblokken invullen in de Akkoordbrief aanslagen de Akkoordbrief beschikking.
- Klik op: Voltooien.
Let op:
Als je de brieven wilt opslaan in het dossier van de cliënt leg je in de fiscale instelling op het tabblad Dossier het type dossieritems vast. Als je hier niets instelt worden de brieven na het printen niet opgeslagen in het dossier.
Als je de (niet-)akkoordbrieven via e-mail verstrekt aan cliënten moet je de brieven van de aanslag automatisch opslaan in het dossier. Als je dit niet doet en de brief moet opnieuw verstrekt worden, dan kan dat niet via e-mail. Je kunt de brief wel altijd opnieuw afdrukken door de aanslag te openen en deze daar handmatig af te drukken.