Controleren volledigheid ontvangen gegevens Vpb
Als je alle gegevens hebt ontvangen controleer je of de gegevens volledig zijn.
Let op:
Als je van zowel de accountant als de cliënt gegevens hebt opgevraagd is deze taak pas beschikbaar als je van allebei hebt aangegeven dat je de gegevens hebt ontvangen.
Inhoud |
Controleren volledigheid in Profit
Controleren volledigheid in Profit:
- Ga naar: Fiscaal / Vennootschapsbelasting / Cliënt Vpb.
- Open de eigenschappen van de cliënt Vpb.
- Ga naar het tabblad: Voortgang.
- Open de eigenschappen van het belastingjaar.
- Ga naar het tabblad: Aangifte.
- Vul bij Gegevens compleet de datum in waarop je alle gegevens van de cliënt (en de accountant) hebt ontvangen.
- Klik op: Opslaan en sluiten.
Controleren volledigheid in InSite
Controleren volledigheid in InSite:
- Ga naar: Fiscaal / Vennootschapsbelasting / Cliënt Vpb.
- Selecteer de cliënt.
- Klik op: Cockpit.
- Klik op: Voortgang (workflow).
- Vul bij Gegevens compleet de datum in waarop je alle gegevens van de cliënt (en de accountant) hebt ontvangen.
- Klik op: Aanpassen.
Je start nu de taak Verwerken aangifte. Er kan tijdens deze taak één op één contact zijn geweest met de cliënt/accountant, zonder tussenkomst van het systeem om zodoende de onverhoopt toch nog gemiste gegevens op te vragen. Na het afronden van deze taak wordt deze niet meer in het overzicht van de te controleren ontvangen gegevens getoond.
Als is vastgelegd dat er gegevens zijn ontvangen wordt de taak voor het opvragen van gegevens niet meer gestart, dit om onnodige correspondentie met cliënten of accountants te voorkomen. Als blijkt dat de gegevens toch niet volledig waren moet je dit handmatig (per brief, e-mail of telefonisch) navragen bij degene die de gegevens moet aanleveren. Zolang de gegevens nog niet volledig zijn blijft deze taak actief.
Direct naar |