Fiscaal rapport en Word

Voor het opmaken van een document kun je gebruik maken van de standaard opmaak mogelijkheden in Word.

  • Uitlijning:

    voor het uitlijnen van de velden kun je gebruik maken van tabellen, kolommen, Tabs, Spaties en eigen Tabs. Het gebruik van Tabs en spaties wordt afgeraden. Voor het instellen van eigen Tabs kun je de liniaal boven het document gebruiken. De Tabs moet je per specificatie ingeven.

  • Kleuren:

    voor het meegeven van kleuren aan velden kun je gebruik maken van de standaard mogelijkheden van Word. Bij het bewerken van een veld moet je wel de ~ (tildes) meenemen. Je kunt een heel rapport een bepaalde kleur meegeven, maar je kunt ook aan de aparte velden een kleurcode meegeven.

  • Lettertype:

    voor het lettertype geldt hetzelfde als voor het gebruik van kleuren, hier kun je er echter ook voor kiezen om de codes te verbergen (of juist weer te geven) met de knop 'ΒΆ'. Met deze knop verberg of toon je alle tekst met als lettertype: verborgen tekst.

  • Pagina einde:

    je kunt zelf instellen waar je een nieuwe pagina wilt laten beginnen, dit doe je door met de toetscombinatie 'Ctrl+Enter' een pagina einde in te stellen voor het gedeelte dat je op een nieuwe pagina wilt laten beginnen.

  • Afronden: Round(veldcode).

    voor het afronden op 2 cijfers achter de komma gebruik je: Round(veldcode,2)

Direct naar

  1. Fiscaal rapport opmaken
  2. Maskers
  3. Functies
  4. Groepen
  5. Eigen variabelen
  6. Rapport opmaken met Word functionaliteit
  7. Vrije velden uit CRM op fiscaal rapport
  8. Contactvelden Vpb
  9. Contactvelden IB