E-mails vanuit eigen domein verzenden via AFAS Online

Je kunt e-mails vanuit jouw eigen domein (niet vanuit Google, Microsoft, Exchange of Apple) via AFAS Online verzenden. HIervoor moet je de AFAS Online e-mailserver éénmalig machtigen om e-mails te versturen namens jouw domeinnaam. Daarna leg je de instellingen in SB vast.

Let op!

Omdat door de AFAS Online mailservers miljoenen e-mails per maand worden verstuurd, gebeurt het helaas relatief snel dat onze mailservers op een denylist komen. Hierdoor wordt de e-mail soms niet bezorgd of in de ongewenste e-mail geplaatst. Dit gebeurt vooral bij grotere gratis maildiensten, zoals Hotmail.com, Outlook.com en Live.com.

Door gebruik te maken van je eigen e-mailserver is de kans dat dit gebeurt kleiner en heb je meer grip op de bezorging van jouw verzonden e-mails.

Het is in dat geval noodzakelijk om jouw e-mailserver zodanig in te stellen dat vanuit jouw domein via AFAS Online verzonden mag worden door dit te machten via het zogenaamde SPF-Record.

Klik hier voor meer informatie.

  1. Ga met de zoekhulp (Ctrl+Spatie) naar E-mailinstellingen.
  2. Klik op Wijzigen (W).
  3. Vink Gebruik eigen e-mailadres aan.
  4. Vink eventueel Extra beveiliging via domein authenticatie (DKIM) aan.

    Klik hier voor meer informatie.

  5. Vul een Naam afzender in.

    Gebruik hier een naam die je wilt gebruiken voor het veld Van in het e-mailprogramma van de ontvanger.

  6. Vul een E-mailadres afzender in.

    Gebruik hier een e-mailadres dat gebruikt moet worden als een ontvanger jouw e-mail beantwoordt. Dit moet een geldig antwoordadres zijn voor de gekozen aanbieder, dus meestal het e-mailadres waarmee je bent ingelogd.

    Deze Naam en E-mailadres worden gebruikt als afzender zo lang geen afwijkende afzender is gekozen bij een bepaalde administratie.

    Klik hier voor meer informatie over een afwijkende afzender per administratie.

  7. Klik op Opslaan (Ctrl+S).
  8. Tijdens het opslaan controleren wij of de instellingen geldig zijn.