thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Hoe lees ik een foutmelding?

Hoe lees je een foutmelding en hoe vind je het antwoord in het Help Center? In dit artikel leggen wij het je uit!

Inhoud

Hoe lees je een foutmelding in In- & OutSite?

Achterliggende foutmelding opzoeken

Je raadpleegt de volledige melding in Profit Windows. Hiervoor heb je de code nodig die achter Foutreferentie staat. Zoek deze code op in het logboek via onderstaande stappen:

  1. Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Site.
  2. Open de eigenschappen van de site en ga naar het tabblad Logboek.
  3. Zoek de foutreferentie op in de kolom Referentie.
    Word de foutreferentie nog niet gevonden, nadat je op F5 (verversen) hebt gedrukt? Dan wordt het logboek nog gesynchroniseerd.
  4. Dubbelklik op de regel om de eigenschappen te openen. Gebruik de actie Rapport om de volledige melding te raadplegen. Bij deze foutmeldingen kan het nodig zijn om een incident in te sturen. Kopieer dan de hele melding en plak deze in het incident.

Foutmelding lezen

Meer informatie over de melding vind je achter de tekst Description of WARN. Belangrijk! Er kunnen meerdere Description of WARN meldingen in één foutmelding zitten. Begin te lezen bij de laatste WARN of Description. Hier vind je meestal de reden van de melding. Je leest de melding dus van onder naar boven. Zoek de tekst die achter Description of WARN staat opnieuw op in het Help Center.

Soorten foutmeldingen Profit

Profit kent verschillende (fout)meldingen. Soms verwacht, soms onverwacht. De foutmelding zegt iets over wat je als gebruiker doet en waar je tegenaan loopt. Deze foutmeldingen geven vaak een cryptische omschrijving van wat er fout is.

Het rode verkeersbord, de onverwachte fout:


Het gele verkeersbord, de verwachte fout:

Hoe lees je een foutmelding in Profit?

  1. Klik op de knop Detail. Onder de knop Detail vind je meer informatie over de foutmelding.
  2. Lees de omschrijving achter de tekst Description of WARN. Deze tekst geeft je informatie over wat er fout gaat (zie onderstaande afbeelding).

    Belangrijk:

    Er kunnen meerdere Description of WARN meldingen in één foutmelding zitten. Vaak staat in de laatste description de reden van de melding. Je leest de melding dus van onder naar boven.

  3. Lukt het je niet om met deze informatie het probleem op te lossen? Zoek de melding op in het Help Center.
  4. Lukt het met behulp van het Help Center ook niet het probleem op te lossen? Kopieer de hele melding en plak deze in een incident (geen schermafdruk). Support kan je alleen verder helpen als ze alle foutdetails hebben.


Incident insturen bij AFAS Support

Is de foutmelding niet terug te vinden in het Help Center en lukt het niet om de melding zelf op te lossen? Stuur dan een incident in bij Support. Daarbij is het belangrijk dat je de volledige detailmelding meestuurt.

Kopieer en plak de melding in het vak Foutmelding in het incident (zie afbeelding). Maak dus geen schermafdruk/printscreen van de melding. Support kan je alleen verder helpen als ze alle foutdetails hebben.



Process

Support

Work area

Algemeen