thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Medewerker roosterwijziging

Met deze muterende workflow ben je als medewerker of als manager in staat om een roosterwijziging in te voeren.

Schema van de workflow

Op basis van onze ervaring adviseren wij onderstaand workflowschema.

Inrichting

Er worden verschillende statussen gebruikt: Personeelsadministratie, Leidinggevende, Medewerker, Afgehandeld en Instuurder. Er worden geen kenmerken gebruikt. Zodra de workflow is gestart krijgt deze de status Personeelsadministratie.

Condities

Als de uren ongewijzigd zijn, dan wordt deze conditioneel afgehandeld. De medewerker krijgt een Ter info-taak. Hieraan is geen document aan gekoppeld.

Als de uren wel wijzigen, dan krijgen de leidinggevende en de medewerker een document ter ondertekening.

Speciale acties

Er zijn drie speciale acties te gebruiken. Opnieuw insturen roosterwijziging , registreren roosterwijziging en afkeuren roosterwijziging. Door deze acties worden de gegevens wel of niet verwerkt in Profit.

Waarom welke stappen?

De workflow komt langs personeelszaken en langs salarisadministratie om de registratie te controleren. Doordat de medewerker of de leidinggevende zelf de gegevens invoert is er bewust voor gekozen om na akkoord door de personeelsadministratie een bevestiging te vragen.

Wordt de workflow gestart vanuit een signaal?

Geen.

Direct naar

Workflow inrichten in vogelvlucht

Eigen type dossieritem inrichten

Conditie toevoegen in workflow

Process

Dienstverband Dossier

Work area

HRM