Draaiboektaak

Een draaiboek is een bundel taken (workflows). Deze taken worden automatisch gestart als dit nodig is. Je gebruikt draaiboeken voor de volgende onderdelen:

  • Draaiboek cursussen (CRM)

    Taken die voor of na de datum van een cursussessie moeten worden gestart. Denk hierbij aan de schoonmaak, inzet van technische ondersteuning en middelen, lunch regelen, etc.

  • Draaiboek periodeafsluiting (Financieel)

    Taken die voor of na de datum van een periodeafsluiting moeten worden gestart. Denk hierbij aan de btw-controle, nalopen van tussenrekeningen, controle van creditcard-rekeningen, etc.

  • Draaiboek indienst/uitdienst (HRM)

    Taken die voor of na de datum indienst, herindienst of uitdienst moeten worden gestart. Denk hierbij aan uitreiken/inleveren laptop, welkomstpakket uitreiken, contact in nood vastleggen, etc.

Schema van de workflow

De volgende workflow wordt meegeleverd met Profit.

Inrichting

Aan de standaard workflow is de statustabel Status draaiboektaak gekoppeld. De workflow manager van de omgeving wordt als standaard gekozen. Er vinden geen controles plaats. Er wordt geen waarde toegekend aan een veld en er wordt geen bericht gestuurd bij het starten van de flow of het bereiken van een taak.

Condities

Er worden geen taken conditioneel afgehandeld.

Bestemming

De draaiboekregel kan een gebruikersgroep en een verantwoordelijke bevatten. Als je de flows genereert, worden de gebruikersgroep en verantwoordelijke gekoppeld.

Bij de bestemmingen van een workflowtaak kun je bestemming Gebruikers draaiboektaak selecteren.

Hoe wordt de workflow gestart?

Een sessie bevat draaiboekregels die automatisch op een vaste tijd gestart worden. Uitgangspunt hiervoor is de begin- of eindtijd van de sessie.

Direct naar

Workflow inrichten in vogelvlucht

Eigen type dossieritem inrichten

Conditie toevoegen in workflow