Afspraak sollicitant

Je kunt een sollicitant uitnodigen voor een gesprek. De sollicitant kan de afspraak accepteren of weigeren, waarna je een nieuwe kunt maken. Zodra de afspraak bevestigd wordt door de sollicitant gaat de status naar code 7 afspraak ingepland.

Schema van de workflow

Op basis van onze ervaring adviseren wij onderstaand workflowschema.

Inrichting

Er worden vier statussen gebruikt. In behandeling, Akkoord, Afgekeurd en Informatie toegevoegd.

Condities

Er worden geen condities gebruikt.

Speciale acties

Er zijn drie speciale acties: Opnieuw insturen afspraak sollicitant, Registreren afspraak sollicitant en Afkeuren afspraak sollicitant. Door deze acties worden de gegevens wel of niet verwerkt in Profit.

Waarom welke stappen?

Je maakt in InSite een afspraak aan met de sollicitant. De sollicitant ontvangt een e-mailbericht (als je het berichtsjabloon gekoppeld hebt aan de actie Ter beoordeling).

De sollicitant kan de afspraak bevestigen (via de portal) of weigeren. Bij een weigering kan de instuurder een nieuwe afspraak voorstellen en begint het proces weer opnieuw.

In het berichtsjabloon Workflowtaak: uitnodiging sollicitatie (Profit) kun je nu ook informatie over de afspraak opnemen, zoals de begin- en eindtijd, algemene informatie en de locatie.

Wordt de workflow gestart vanuit een signaal?

Nee.

Direct naar

Workflow inrichten in vogelvlucht

Eigen type dossieritem inrichten

Conditie toevoegen in workflow