Federal Learning Account inrichten

Als je gebruik wilt maken van het Federal Learning Account, moet je dit eerst inrichten. Voor de koppeling tussen Profit en het Federal Learning Account is het noodzakelijk om onderstaande stappen te doorlopen.

Daarnaast is er ook inrichting noodzakelijk voor het aanmaken van de cursus en de collectieve cursus op InSite.

Deze functionaliteit is alleen van toepassing bij een Belgische licentie.

Inhoud

ChaMan RSZ

Ga naar het ChaMan (Channel Management) om de communicatie met het RSZ op te nemen. In ChaMan activeer en configureer je de FTP-, SFTP-, SOAP- en REST-kanalen om gegevens naar de instellingen van de Sociale zekerheid te sturen. Deze gegevens heb je nodig voor het communicatieprofiel.

Heb je nog geen toegangsbeheerder voor ChaMan aangesteld? Volg dan eerst de stappen volgens dit document: https://www.csam.be/nl/documenten/pdf/stap-voor-stapgids.pdf

Na het toevoegen van een toegangsbeheerder volg je de stappen volgens de introductiegids: https://www.socialsecurity.be/site_nl/employer/applics/chaman/documents/pdf/handleiding_chaman.pdf

Certificaat aanvragen

Je vraagt een certificaat aan voor de communicatie met de RSZ.

Certificaat aanvragen: https://shop.globalsign.com/en/belgian-government-services

Handleiding: Klik hier voor de handleiding.

Certificaat toevoegen aan ChaMan

Nadat je het certificaat hebt ontvangen, voeg je deze toe aan ChaMan. Je voegt een Webservices account toe van het type 'Rest'.

Zie hiervoor: https://www.socialsecurity.be/site_nl/employer/applics/chaman/documents/pdf/handleiding_chaman.pdf

Communicatieprofiel RSZ inrichten

Voor het inrichten van het communicatieprofiel, klik je hier!

Profielen

In Profit leveren we standaard profielen uit voor Medewerker cursus en Collectieve medewerker cursus:

  • Aanmaken medewerker cursus
  • Beoordelen medewerker cursus
  • Aanmaken collectieve medewerker cursus
  • Beoordelen collectieve medewerker cursus
  • Aanmaken verwijderen medewerker cursus
  • Beoordelen verwijderen medewerker cursus
  • Aanmaken wijzigen medewerker cursus
  • Beoordelen wijzigen medewerker cursus

Workflow

De workflows Medewerker cursus (Profit) en Collectieve medewerker cursus (Profit) worden standaard meegeleverd. Je vindt deze workflow in de gelijknamige typen dossieritems.

Workflow openen:

  1. Ga naar: Algemeen / Workflowmanagement / Workflows
  2. Open de eigenschappen van de workflow.
  3. De workflow editor wordt nu geopend.

    Of

  4. Ga naar: CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem.
  5. Open de eigenschappen van type dossieritem Medewerker Cursus of Collectieve medewerker cursus.
  6. Ga naar het tabblad: Workflows.

InSite inrichten

Op InSite beschik je op 'Mijn kennisportaal' over het Cursusportaal. Op het cursusportaal kun je een cursus aanmaken en beschik je over de weergaven 'Mijn cursussen' en 'Mijn opleidingssaldi'. Onder Mijn cursussen zie je een overzicht van de individuele cursussen en de collectieve cursussen. In de kolom FLA is het zichtbaar of de cursus onder het wettelijk opleidingsrecht (FLA) valt of niet.

In de weergave Mijn opleidingssaldi zie je de saldi voor twee kalenderjaren.

Mijn Kennisportaal aanpassen

Wil jij ook werken met het bovenstaande kennisportaal? Lees dan onderstaande instructie! Let er wel op dat je werkt vanuit Mijn Kennisportaal.

  1. Log in op de InSite-site en klik op: Sitebeheer.
  2. Ga naar: Mijn InSite / Mijn ontwikkeling / Kennisportaal.
  3. Selecteer Mijn kennisportaal - AFAS Versie onder Pagina.

  4. De nieuwe pagina wordt nu geopend.
  5. Klik op: AFAS-versie publiceren.

HRM Portaal

Voor het aanmaken van een cursus en een collectieve cursus op het HRM portaal is het noodzakelijk om de pagina MSS - AFAS versie te publiceren:

  1. Log in op de InSite-site en klik op: Sitebeheer.
  2. Ga naar: HRM / HRM Portaal.
  3. Selecteer MSS - AFAS Versie onder Pagina.

  4. De nieuwe pagina wordt nu geopend.
  5. Klik op: AFAS-versie publiceren.