Wachtwoord vergeten inrichten

Een OutSite-gebruiker die het wachtwoord vergeten is, klikt op de site op Wachtwoord opvragen. Hierdoor wordt een e-mailbericht verstuurd waarmee de bezoeker zijn wachtwoord kan herstellen.

Let op:

Het wachtwoord voor een meewerkgebruiker kan alleen gewijzigd worden via de hoofdlicentie.

Voorbeeld: wanneer je het OutSite-wachtwoord wilt wijzigen van 12345.CasdeGraaf, moet je hiervoor ook een OutSite gebruiken die gekoppeld is aan de hoofdlicentie (hier dus licentie 12345).

Je kunt het wachtwoord van 12345.CasdeGraaf dus niet wijzigen/opvragen via een OutSite die hoort bij een andere licentie, bijvoorbeeld 67890.

Inhoud

Mail voor vergeten wachtwoord instellen

Je beschikt over een standaard berichtsjabloon dat je kunt koppelen aan de site, maar je kunt ook zelf een berichtsjabloon aanmaken.

Standaard e-mailbericht maken:

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Bericht / Berichtsjabloon.
  2. Filter op de soort Vergeten wachtwoord wijzigen om alle relevante berichtsjablonen te zien.
  3. Je kunt een berichtsjabloon wijzigen. Een standaard berichtsjabloon waarvan de naam eindigt op (Profit) kun je niet wijzigen, maar je kunt deze wel kopiƫren en de kopie aanpassen.

Zie ook:

E-mailbericht koppelen aan site

Je koppelt het e-mailbericht aan de site. Je kunt dus per site een ander bericht versturen.

E-mail Wachtwoord vergeten koppelen:

  1. Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Site.
  2. Open de eigenschappen van de site.
  3. Ga naar het tabblad: Berichtsjablonen.
  4. Selecteer een waarde bij Sjabl. wachtwoord vergeten.

    Hier selecteer je het bericht dat verstuurt wordt als een gebruiker zijn wachtwoord is vergeten.

  5. Klik op: Opslaan en sluiten.
E-mailadres gebruiker bepalen

Als een bezoeker van een OutSite-site zijn wachtwoord is vergeten gaat het e-mailbericht naar het e-mailadres dat is ingesteld bij de persoon op het tabblad Portal toegang.

Bij InSite leg je het e-mailadres vast bij de eigenschappen van de gebruiker.

E-mailadres gebruiker vastleggen:

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Autorisatie tool.
  2. Ga naar het tabblad Onderhoud gebruikers.
  3. Open de eigenschappen van de gebruiker.
  4. Ga naar het tabblad: Algemeen.
  5. Vul het e-mailadres in bij E-mail.

    De gebruiker ontvangt geen e-mail als hij zijn wachtwoord is vergeten in de volgende situaties:

    • Er is geen e-mailadres gevuld in de eigenschappen van de gebruiker.
    • De gebruiker is geblokkeerd.
    • De persoon die aan de gebruiker gekoppeld is in Profit CRM, is geblokkeerd.
  6. Klik op: Opslaan en sluiten..

Direct naar

  1. Inloggen op OutSite inrichten
  2. Inlogmethode per site bepalen
  3. Wachtwoord vergeten inrichten
  4. Captcha-sleutels vastleggen
  5. Gebruikersaccount resetten bij twee-factorauthenticatie
  6. Inloggen met eigen service provider