thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied

Google Tag Manager

Met Google Tag Manager beheer je alle tags op je website vanuit één locatie. Je beheert welke scripts, op welke webpagina’s en op welk moment geactiveerd worden. Je kunt bijvoorbeeld A/B-tests uitvoeren, chatfunctionaliteit in één keer over heel je website toevoegen en inzicht krijgen in de prestaties van je advertenties. Zie ook de themapagina over dit onderwerp.

Enkele voorbeelden van veelgebruikte tags:

  • Facebook Pixel
  • LinkedIn Insight tag
  • Google Ads Remarketing
  • 'Conversies bijhouden' van Google Ads
  • Google Optimize
  • Hotjar
  • Visual Website Optimizer
  • Google Surveys
  • Bing Hoofdpixel
  • Pinterest Tag
  • Twitter Universal Website Tag
  • DoubleClick

Container ID instellen:

  1. Richt Google Tag Manager in en kopieer het Container-ID.

    Maak je een nieuwe Google Tag Manager container aan? Let erop dat deze minimaal één keer gepubliceerd moet worden. Wanneer je container nog nooit gepubliceerd is, kan InSite/OutSite deze namelijk niet ophalen.

    Let op:

    Ben je nog niet (voldoende) bekend met Google Tag Manager of weet je niet waar je het Container-ID kunt vinden? Lees dan aan de slag met Google Tag Manager op de AFAS Klantportal..

  2. Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Site.
  3. Open de eigenschappen van de site
  4. Ga naar het tabblad Google
  5. Vul de code in het veld Container ID in (dit is het Container ID van Google Tag Manager).

Direct naar

  1. Google Universal Analytics, conversie- en rendementsmetingen (OutSite)
  2. Google Tag Manager
  3. Site statistieken inrichten
  4. Conversiemetingen inrichten
  5. Rendementsmetingen inrichten

Process

Beheerder

Work area

InSite/OutSite