Verkooporder afhandelen

Je kunt een order afhandelen. Je handelt bijvoorbeeld een order af als je deze gedeeltelijk geleverd hebt, maar de rest van de order hoeft niet meer uitgeleverd te worden. Je annuleert hem dus. Ook oude, al geleverde orders kun je handmatig afhandelen. Door de verkooporder af te handelen verdwijnt deze uit de weergave met lopende verkooporders.

Door het afhandelen van de order maak je eventuele reserveringen op de voorraad ongedaan. Ook worden eventuele koppelingen met inkooporders ongedaan gemaakt.

Een verkooporder kun je, ongeacht de huidige status, afhandelen.

Voor het afhandelen gebruik je de actie Afhandelen in de weergave met verkooporders. Als deze niet zichtbaar is, moet je deze eerst (laten) autoriseren.

Let op:

Het handmatig afhandelen kun je niet terugdraaien.

Order handmatig afhandelen:

  1. Ga naar: Ordermanagement / Verkoopproces / Verkooporder.
  2. Selecteer de order(s) die je af wilt handelen.
  3. Klik op: Meer actiesAfhandelen.
  4. Klik bij de vraag of je zeker weet dat je de geselecteerde order wilt afhandelen op Ja.
  5. Klik eventueel op OK bij de melding dat je een correctiefactuur moet genereren (alleen bij orders met vooruitbetaling). Als het om een deellevering ging, dan is nu de status gewijzigd naar Geleverd.
  6. Genereer vervolgens de correctiefactuur, indien nodig. Na het genereren van de correctiefactuur wijzigt de status van de verkooporder naar Afgehandeld.

Profit handelt de geselecteerde order(s) af. De status van de orders wijzigt naar Handmatig afgehandeld.

Direct naar

  1. Verkooporder
  2. Verkooporder toevoegen
  3. Afroeporders
  4. Verkooporder met vooruitbetaling
  5. Verkooporder met aanbetaling
  6. Verkooporder raadplegen
  7. Verkooporder wijzigen
  8. Verkooporders verstrekken
  9. Toegewezen inkooporder
  10. Pakbon toevoegen vanuit verkooporder
  11. Verkooporder afhandelen