Afgekeurde SBT-machtigingsberichten

Het komt voor dat afgekeurde SBT-machtigingsberichten elke keer opnieuw aangeboden worden aan de Belastingdienst. Om dit te voorkomen moet je de machtigingscode verwijderen.

Je moet in de volgende situaties de activeringscode verwijderen:

  • de code is ingevuld na de activeringsperiode van 8 weken, de machtiging is daardoor vervallen en kan niet meer geactiveerd worden. Je moet een nieuwe SBT-machtiging aanvragen.
  • de code is ingevuld bij de verkeerde cliënt en kan daardoor niet geactiveerd worden. Verwijder de code bij de cliënt waar deze niet thuishoort.

Machtigingscode verwijderen in InSite:

  1. Open de site.
  2. Ga naar: Cliënt IB (het menu kan bij jou een andere naam hebben).
  3. Open de eigenschappen van de cliënt.
  4. Selecteer het juiste belastingjaar (als dit nog niet is ingesteld).
  5. Klik op: Aanpassen.
  6. Verwijder de Machtigingscode.
  7. Klik op: Aanpassen.

Code machtiging verwijderen in Profit:

  1. Ga naar: Fiscaal / Inkomstenbelasting / Cliënt IB.
  2. Open de eigenschappen van de cliënt.
  3. Ga naar het tabblad: Machtigingen.
  4. Open de eigenschappen van de SBT waarvan je de machtigingscode wilt registreren.
  5. Verwijder de Machtigingscode.
  6. Klik op: Opslaan en sluiten.

Direct naar

  1. Serviceberichten Toeslagen (SBT)
  2. SBT-machtigingen autoriseren
  3. SBT-machtiging vrijgeven
  4. (Niet-)Akkoordbrieven beschikkingen instellen
  5. toeslagen
  6. SBT-machtiging aanvragen
  7. SBT-machtiging genereren en versturen
  8. Toestand aanvraag SBT-machtiging controleren
  9. Code SBT-machtiging registreren
  10. Ophalen en inlezen SBT
  11. Beschikkingen beoordelen en accorderen
  12. Beschikking raadplegen
  13. SBT-machtigingen intrekken