AFAS Klantportal
Ben je klant bij AFAS? Gebruik dan de AFAS Klantportal voor de communicatie met Support en Consultancy, het zoeken en boeken van een opleiding, inschrijven op een seminar of webinar en de inspiratiepagina's waarmee je nog meer uit Profit kunt halen.
Let op:
Vanaf 1 januari 2024 heb je de rol Incidentenbeheer nodig om incidenten in te sturen en alle incidenten te raadplegen. Als beheerder kan je een maximum aantal contactpersonen aanstellen als Incidentenbeheerder. Lees alles over deze wijziging op de pagina Autorisatie op incidenten insturen op de AFAS Klantportal.
Inhoud |
Werkwijze
Alle mogelijkheden van de AFAS Klantportal
Een van de medewerkers in de organisatie is beheerder van de AFAS Klantportal. De beheerder kan gebruikers toevoegen aan de AFAS Klantportal en ze eventueel ook aanstellen als beheerder. Als gebruiker heb je altijd een rol (ingesteld door de beheerder) die je mogelijkheden op de AFAS Klantportal bepaalt. Hieronder zie je een overzicht van de rollen.
Gebruikers zonder rol |
Rol Incidentenbeheer |
|
|
Als gebruiker houdt je je eigen gegevens up-to-date. Hierbij kun je je rol binnen de organisatie aangeven, m.a.w. de zaken waarvoor jij verantwoordelijk bent. Ben je beheerder van Profit in de organisatie? Vink dan de rol Beheer van AFAS aan. Je ontvangt dan proactief alle belangrijke informatie in je mailbox. Wil je proactief geïnformeerd worden over nieuwe versies van AFAS? Vink dan het veld Tips & Trucs / Nieuw in Profit aan. Ook geef je aan welke nieuwsbrieven je wilt ontvangen.
Rol Medewerker |
Rol Beheerder |
|
|
Als beheerder ben je zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van de gegevens van de organisatie via de AFAS Klantportal. De beheerder kan zelf bijvoorbeeld een adreswijziging of een andere contactpersoon voor digitale facturen vastleggen via de AFAS Klantportal.
AFAS zal je enkele keren per jaar een e-mailbericht sturen met het verzoek de contactgegevens van de organisatie te controleren.