Incident insturen bij AFAS Support

AFAS Support ondersteunt je bij het gebruik van Small Business. Ondersteuning kan aan voorwaarden gebonden zijn.

Het is essentieel dat medewerkers die contact hebben met AFAS Support, zijn vastgelegd als contactpersoon van je organisatie.

Let op:

Raadpleeg bij incidentele storingen, performance-problemen, koppelingen met externe systemen, etc. altijd AFASstatus.nl.

Let op:

Vanaf 1 januari 2024 heb je de rol Incidentenbeheer nodig om incidenten in te sturen en alle incidenten te raadplegen. Als beheerder kan je een maximum aantal contactpersonen aanstellen als Incidentenbeheerder. Lees alles over deze wijziging op de pagina Autorisatie op incidenten insturen op de AFAS Klantportal.

Inhoud

Incident insturen

Bij vragen, foutmeldingen, verzoeken, etc. stuur je een incident in bij AFAS. Incidenten worden in behandeling genomen door AFAS Support.

Incident insturen:

  1. Open de pagina: https://klant.afas.nl/support/incident-insturen.
  2. Je kunt zoeken in het AFAS Helpcenter.
  3. Als je geen oplossing of antwoord op je vraag vindt, klik je op de knop Stuur een incident in.

    Let op:

    Onze Supportmedewerkers kunnen je het best helpen als je het incident zo volledig mogelijk invult.

    Beschrijf de stappen die je in Profit hebt uitgevoerd voordat het probleem zich voordeed.

    Beschrijf de stappen die je hebt uitgevoerd om de oorzaak te achterhalen of het probleem op te lossen.

    Plak de tekst van een eventuele melding in het incident.

    Voeg eventueel schermafdrukken toe.

Andere vragen:

Vragen over consultancy/planning, licenties, cursussen en financiƫle afhandeling (zoals facturen) stel je via een aanvraag.

Incident raadplegen

Je volgt de voortgang van incidenten via de AFAS Klantportal.

Incidenten raadplegen:

Ben je klant van AFAS Nederland, bekijk je eigen incidenten via https://klant.afas.nl/support/mijn-incidenten.

Alleen beheerders zien alle incidenten via https://klant.afas.nl/support/alle-incidenten.

Ben je klant van AFAS Belgiƫ, bekijk je eigen incidenten via https://klant.afas.be/portal-servicepagina/mijn-incidenten.

Als het nodig is om een medewerker toegang te geven tot alle incidenten, kun je hiervoor een incident insturen. AFAS zal de juiste toegang dan geven aan de betreffende medewerker.

Om alle mogelijkheden te zien plaats je de muis op de menukeuze Diensten.

Direct naar

  1. AFAS Klantportal
  2. In- en uitloggen op de AFAS Klantportal
  3. Persoonlijke gegevens beheren
  4. Cursus boeken bij AFAS
  5. Beheerder AFAS Klantportal
  6. Organisatiegegevens beheren
  7. AFAS Consultancy
  8. Contactpersonen
  9. AFAS Support Center
  10. Releasenotes raadplegen