Mijn Profit-tegel/ Test-tegel is niet zichtbaar. Wat kan ik doen?

Als je Profit-tegel niet zichtbaar is op de AFAS Online Portal kan dit diverse oorzaken hebben. Bekijk de volgende oplossingen.

Inhoud

Oplossing 1: Rechten controleren

Dit onderdeel heeft betrekking op de volgende oorzaken:

  • De gebruiker heeft geen rechten op Profit.
  • De gebruiker logt in met een verkeerd e-mailadres.
  • De gebruiker is geblokkeerd.

Oplossing

Je lost de melding op door in Algemeen / Beheer / Autorisatie tool te controleren of de gebruiker de juiste rechten heeft. Heb je géén rechten op de Autorisatie tool? Neem dan contact op met je applicatiebeheerder om de rechten te controleren.

Controleer in de eigenschappen van de gebruiker het volgende:

  • Heeft de gebruiker recht op Profit? Controleer op het tabblad Applicaties of het veld Profit Windows is aangevinkt.
  • Controleer op het tabblad Algemeen of er een e-mailadres is gevuld en zo ja, of de gebruiker inlogt met het juiste e-mailadres (zie afbeelding).
  • Controleer op het tabblad Algemeen of het veld Geblokkeerd is uitgevinkt (zie afbeelding).

Gaat het om een Accept-omgeving? Controleer dan op het tabblad Applicaties of het veld AFAS Accept is aangevinkt.


Zie ook:

Oplossing 2: Meewerkgebruiker

Oorzaak

Er zijn meerdere oorzaken mogelijk:

  • De gebruikerscode van een meewerkgebruiker is gewijzigd in de bronomgeving. De gewijzigde gebruikerscode wordt namelijk niet doorgevoerd in de andere omgevingen.
  • De meewerkgebruiker heeft geen rechten op Profit WIndows in de bronomgeving.

Oplossing

Er zijn meerdere oplossingen mogelijk:

  1. De gebruikerscode is gewijzigd.
    1. Open de eigenschappen van de gebruiker in de Autorisatie tool.
    2. Vink het veld Meewerklicentie activeren uit.
    3. Sla de wijziging op.
    4. Open de eigenschappen de gebruiker opnieuw.
    5. Vink het veld weer aan.
  2. Open de eigenschappen van de medewerker in de bronomgeving en controleer op het tabblad Applicaties of het veld Profit Windows is aangevinkt.