thumb_up
thumb_down
link
Copy link
Copied
insert_emoticon
lmatfy
Copied
Mijn Profit-tegel is niet zichtbaar. Wat kan ik doen?
Als je Profit-tegel niet zichtbaar is op de AFAS Online Portal kan dit de volgende oorzaken hebben:
- De gebruiker heeft geen rechten op Profit.
- De gebruiker logt in met een verkeerd e-mailadres.
- De gebruiker is geblokkeerd.
Oplossing
Je lost de melding op door in de Autorisatie tool te controleren of de gebruiker de juiste rechten heeft. Heb je géén rechten op de Autorisatie tool? Neem dan contact op met je applicatiebeheerder om de rechten te controleren.
Controleer in de eigenschappen van de gebruiker het volgende:
- Heeft de gebruiker recht op Profit? Controleer op het tabblad Applicaties of het veld Profit Windows is aangevinkt.
- Controleer op het tabblad Algemeen of er een e-mailadres is gevuld en zo ja, of de gebruiker inlogt met het juiste e-mailadres (zie afbeelding).
- Gaat het om een demo- of testomgeving dan moet je inloggen met het e-mailadres dat gekoppeld is aan de admin-gebruiker.
- Controleer op het tabblad Algemeen of het veld Geblokkeerd is uitgevinkt (zie afbeelding).
Meer informatie: