Opt-in bij invulformulieren

Profit biedt ondersteuning om toestemming te krijgen van personen maar je bent zelf verantwoordelijk voor het goede gebruik van deze functionaliteit. Om dit volgens de Nederlandse wetgeving te gebruiken moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Houdt er rekening mee dat voorwaarden per land verschillen.

Het inrichten van invulformulieren bestaat uit het voldoen aan de wettelijke voorwaarden en het instellen van de standaard mail, het inrichten van het invulformulier en het autoriseren van de toestemming.

Inhoud

Standaard toestemmingsmail instellen

Je stelt een standaardbericht in waarin je om toestemming vraagt om e-mails te versturen aan de persoon. De persoon kan in het bericht op een link klikken om toestemming te geven en dit wordt dan geregistreerd in Profit.

E-mailbericht voor opt-in aanmaken:

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Bericht / Berichtsjabloon.
  2. Filter op de soort Opt-in bevestiging om alle relevante berichtsjablonen te zien.
  3. Je kunt een berichtsjabloon wijzigen. Een standaard berichtsjabloon waarvan de naam eindigt op (Profit) kun je niet wijzigen, maar je kunt deze wel kopiƫren en de kopie aanpassen.

Zie ook:

Sjabloon toestemming e-mailingen koppelen aan site:

  1. Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Site.
  2. Open de eigenschappen van de site.
  3. Ga naar het tabblad: Berichtsjablonen.
  4. Selecteer een waarde bij Sjabl. toestemming e-mailingen.

    Je selecteert het bericht dat je wilt versturen naar een persoon waarin je om toestemming vraagt om de persoon te mailen.

  5. Vink Toestemming voor e-mailingen via mijn gegevens aan als de gebruiker die is ingelogd in de portal zijn toestemming voor e-mailing aan of uit kan zetten via de optie Mijn gegevens.
  6. Klik op: Opslaan en sluiten.
Autorisatie toestemming e-mailing

In het eigenschappenscherm van een persoon kun je, als je daarvoor geautoriseerd bent, de actie E-mail toestemming starten.

Autorisatie instellen Toestemming e-mailing:

  1. Ga naar: Algemeen / Beheer / Autorisatie tool.
  2. Ga naar het tabblad: Onderhouden groepen
  3. Selecteer de gebruikersgroep die je wilt autoriseren (je kan dit ook doen voor afzonderlijke gebruikers).
  4. Ga naar het tabblad: Autorisatie.
  5. Ga naar: CRM / Organisatie/persoon / Persoon / Tabbladen.
  6. Ga naar het tabblad: E-mail toestemming.
  7. Kies hier voor Onderhouden.
  8. Sluit de Autorisatie tool.

    De omgeving opent automatisch opnieuw, met de nieuwe instellingen.

Invulformulier aanpassen

Als je de klant via een invulformulier toestemming wilt vragen voor het versturen van e-mailing moet je op het invulformulier de velden Houd mij op de hoogte en E-mailadres vermelden.

Velden toevoegen aan invulformulier:

  1. Open Profit.
  2. Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Invulformulier / Invulformulier.
  3. Open de eigenschappen van het invulformulier.
  4. Klik op: ActiesManagement Tool.
  5. Ga naar het tabblad: Tabbladen van [Naam invulformulier].
  6. Open de eigenschappen van het tabblad.
  7. Klik op: Nieuw.
  8. Plaats het veld Houd mij op de hoogte op het tabblad. Het veld E-mail staat al op een ander tabblad, dit hoef je niet meer toe te voegen.

  9. Klik op: Voltooien.
  10. Sluit de Management tool.
  11. Klik op: Opslaan en sluiten.
Zie ook

Direct naar

  1. Invulformulier inrichten InSite en OutSite
  2. Type dossieritem voor invulformulier
  3. Anonieme deelnemer direct inschrijven inrichten
  4. Opt-in bij invulformulieren