Hoe maak ik een nieuwe testomgeving voor InSite aan?
Testomgeving aanvragen
Een testomgeving voor InSite gaat altijd samen met een Profit-omgeving. Je kan geen InSite hebben zonder Profit-omgeving. Als je een nieuwe testomgeving voor InSite wilt hebben, vraag je dus een nieuwe testomgeving aan. Je krijgt daarbij standaard een test-InSite.
Hoe je een testomgeving aanvraagt lees je in het artikel Hoe kan ik een nieuwe testomgeving aanvragen?
InSite publiceren
Zodra de testomgeving beschikbaar is, publiceer je de test-InSite. Hoe je dit doet lees je in het artikel InSite publiceren/koppelen onder het kopje 'Site publiceren'.
Aandachtspunten
- Verouderde testomgeving
Als je al een testomgeving (Profit) hebt, maar deze is al van een tijd geleden, dan is je data verouderd. Als je met data wilt werken die up-to-date is, moet je een nieuwe testomgeving aanmaken. In het artikel Hoe kan ik onze test InSite actualiseren/ updaten naar een recente versie lees je hoe je dit doet.
Let op:
Verwijder nooit zomaar een testomgeving. Check eerst bij collega's of de testomgeving nog wordt gebruikt.
- InSite-tegel AFAS Online Portal
Je kunt een tweede InSite-tegel toevoegen op de AFAS Online Portal voor de testomgeving. Een andere mogelijkheid: sla de test-URL (12345.insitetest.afas.online) op in je favorieten of voeg deze toe als bladwijzer.
Meer informatie hierover lees je in het artikel Hoe krijg ik de InSite-tegel zichtbaar op de AFAS Online Portal.
Meer informatie over dit onderwerp vind je in de volgende artikelen
- Nieuwe omgeving aanvragen
- Hoe kan ik een nieuwe testomgeving aanvragen?
- Nieuwe (test)omgeving is niet zichtbaar. Hoe kan dit?
- Mijn aangevraagde omgeving blijft staan op de status 'Bezig met verwerken'. Hoe kan dit?
- Ik kan geen omgeving kopiëren omdat de knop Nieuw grijs is?
- Is het mogelijk om een verwijderde omgeving terug te zetten?
- Je licentie limiet is bereikt