Je licentie limiet is bereikt
Je krijgt deze melding bij het aanvragen van een nieuwe (test)omgeving.
Oorzaak
Deze melding krijg je als je het maximum aantal omgevingen, dat je volgens je licentie mag hebben, in gebruik hebt. Je licentie limiet is hiermee bereikt. Dit is inclusief een dergelijke testomgeving of Accept-omgeving.
Oplossing
Je lost de melding op door ruimte vrij te maken in je licentie. Je doet dit door een huidige (test)omgeving te verwijderen. Meer informatie hierover lees je in het artikel Omgeving of testomgeving verwijderen. Let op! Testomgevingen benader je via een aparte test-tegel. Om een testomgeving te verwijderen, klik je op de test-tegel (zie afbeelding). Zie je deze tegel niet? Controleer dan samen met je applicatiebeheerder of je de juiste rechten hebt.
Let op:
Verwijder niet zomaar een omgeving. Check voordat je de omgeving verwijderd bij je collega's waar deze voor wordt gebruikt.
Is het niet mogelijk om een bestaande omgeving te verwijderen? Dan kan je een extra omgeving aanvragen. Hoe je dit doet lees je in het artikel Hoe kan ik mijn licentie verhogen/verlagen?
Meer informatie over dit onderwerp vind je in de volgende artikelen
- Nieuwe omgeving aanvragen
- Hoe kan ik een nieuwe testomgeving aanvragen?
- Hoe maak ik een nieuwe testomgeving voor InSite aan?
- Nieuwe (test)omgeving is niet zichtbaar. Hoe kan dit?
- Mijn aangevraagde omgeving blijft staan op de status 'Bezig met verwerken'. Hoe kan dit?
- Ik kan geen omgeving kopiëren omdat de knop Nieuw grijs is?
- Is het mogelijk om een verwijderde omgeving terug te zetten?