Basisinrichting

Profit is een geïntegreerd product waarin je veel gegevens eenmalig en centraal vastlegt. In dit gedeelte voeg je de eerste omgeving toe en leg je bedrijfsadministratieve basisgegevens vast. Basisgegevens worden vaak in meerdere onderdelen van Profit gebruikt.

Voorbeelden:

  • Grootboek

    Je legt grootboekrekeningen vast in Financieel, maar gebruikt deze ook voor de journalisering vanuit andere modules.

  • Medewerkers

    Je legt medewerkers vast in HRM. Maar medewerkers worden op tal van plaatsen in Profit gebruikt, bijvoorbeeld ook voor het registreren van voor- en nacalculatieregels in Projecten.

  • Artikelen

    Je gebruikt artikelen in diverse 'ordermanagement' modules, bijvoorbeeld in Profit CRM. Profit CRM biedt namelijk de module cursusmanagement. De aan te bieden cursussen zijn ook artikelen.

Als je bedrijfsadministratieve gegevens wijzigt, kunnen de wijzigingen dus ook doorwerken in diverse onderdelen van Profit.

Zaken zoals de autorisatie, vrije inrichting en boekingslay-outs vallen onder applicatiebeheer.

Je bent snel up-and-running met de template-omgevingen van AFAS, deze zijn afgestemd op specifieke branches. Door een template-omgeving in gebruik te nemen, beschik je al over een basisinrichting. Deze moet je waarschijnlijk nog wel aanpassen aan de bedrijfssituatie. Neem contact op met de consultant voor het gebruik van template-omgevingen.

Werkwijze