E-mailen en afdrukken inkooprelatie inrichten
De basisinrichting voor het e-mailen en afdrukken van rapporten aan de inkooprelaties leg je vast in het inkooprelatieprofiel. Vervolgens leg je de voorkeur van de inkooprelatie en het contact vast. Tenslotte kun je per rapport nog afwijken van deze voorkeur en eventueel een ander of extra contact toevoegen.
Beschrijving
Het e-mailen en/of afdrukken van rapporten voor de inkooprelaties leg je op verschillende niveaus vast. Als je voor een rapport een afwijkende manier van verstrekken vastlegt dan wordt de instelling in de eigenschappen van de inkooprelatie overschreven.
Je kunt ervoor kiezen om de meeste rapporten te mailen maar een ontvangst altijd af te drukken. Je legt E-mail dan als voorkeur vast bij de inkooprelatie. Voor de ontvangst stel je dan in de eigenschappen van de inkooprelatie de afwijking Afdrukken in.
Voorbereiding
Werkwijze
- Standaard rapporten instellen in inkooprelatieprofiel
- Algemene voorkeur voor e-mailen of afdrukken bij inkooprelatie instellen
- Afwijkende verstrekkingswijze en afwijkend contactpersoon per type rapport bij inkooprelatie vastleggen
- Inkooporder of betaalspecificatie verstrekken (Gebruik)