Btw/ICP-aangifte accorderen via Accountancyportal (klant)
De klant van de accountant accordeert de aangifte in OutSite (accountancyportal). Hij logt in op de OutSite portal (accountancyportal) en opent de pagina Accorderingsberichten. Hierin ziet de klant het rapport van de btw-aangifte en beoordeelt de aangiftecijfers in het rapport.
Nadat de klant de btw/icp-aangifte heeft gecontroleerd, kan hij deze goedkeuren, afkeuren of terugzetten naar de accountant met een vraag, precies zoals ingericht in de workflow. Hieruit volgt een bericht dat verstuurd wordt naar de cliëntomgeving. Het bericht wordt verwerkt in de cliëntomgeving: Bij ‘akkoord’-bericht wordt de btw/icp-aangifte definitief gemaakt en is het proces in de cliëntomgeving afgerond. Bij ‘afgekeurd’-bericht wordt de status van de btw/icp-aangifte veranderd van ‘ter accordering’ naar ‘afgekeurd’. In dat geval moet de accountant de btw/icp-aangifte in de cliëntomgeving aanpassen en opnieuw insturen ter accordering.
Btw/icp-aangifte accorderen via OutSite door klant van de accountant:
- Open de site.
- Log in met de gebruikersnaam en wachtwoord.
- Klik op: Accorderingsberichten. (Dit kan bij jouw OutSite een andere naam hebben).
- Open het dossieritem (accorderingsbericht) met de btw-aangifte.
- Je opent hiermee het rapport Btw-aangifte.
- Controleer de aangifte.
- Klik op: Goedkeuren, Afkeuren of Vraag stellen.
Bij Goedkeuren wordt automatisch (via bericht) de btw/icp-aangifte in de Accountancy-omgeving definitief gemaakt en klaargezet voor verzending naar de Belastingdienst.
Bij Afkeuren wijzigt automatisch (via bericht) de status van de btw/icp-aangifte van ‘ter accordering’ naar ‘afgekeurd’. In dat geval moet de accountant de btw/icp-aangifte in de cliëntomgeving aanpassen en opnieuw insturen ter accordering.
Direct naar
|