Offertes handmatig toevoegen aan offerteaanvraag
Je kunt via e-mail ontvangen offertes handmatig toevoegen aan de offerteaanvraag.
Dit doe je bijvoorbeeld als je geen gebruik maakt van de workflow Offerteaanvraag en/of OutSite.
Ontvangen offerte handmatig toevoegen:
- Ga naar: Ordermanagement / Inkoopproces / Inkoopofferte.
- Selecteer de inkoopofferte zonder inkooprelatie.
- Klik op de actie: Offerteaanvragen.
- Ga naar het tabblad: Ontvangen offertes.
- Klik op: Nieuw.
- Selecteer een inkooprelatie. Je kunt alleen kiezen uit de inkooprelaties die je hebt uitgenodigd met een offerteaanvraag.
- Vul de velden.
- Voeg eventueel een bijlage toe.
- Klik op: Opslaan en sluiten.
Als je wel OutSite gebruikt, ziet de inkooprelatie deze handmatig toegevoegde ontvangen offerte terug in de klantportal.