Offerteaanvragen

Je kunt offerteaanvragen uitzetten bij je inkooprelaties. Dit doe je vanuit één inkoopofferte die alle relevante gegevens bevat.

Je kunt offerteaanvragen en de communicatie er omheen op drie manieren afhandelen:

  • via e-mail en InSite/OutSite met de workflow.
  • via e-mail en InSite/OutSite zonder workflow.
  • alleen via e-mail.

Voordelen van offerteaanvragen via workflow en InSite/OutSite:

  • Inzicht bij alle partijen
  • Gestructureerde afhandeling en dus snelheid
  • Dossier automatisch compleet

Als je daarbij de workflow Offerteaanvragen gebruikt via de leveranciersportal in OutSite in combinatie met e-mail, handel je via InSite de communicatie en ontvangen offertes gestructureerd af. Als je geen gebruik maakt van OutSite en de workflow Offerteaanvragen, zul je zelf voor het completeren van het dossier (vragen van inkooprelatie, e.d.) moeten zorgen.

Purchs_Offerteaanvragen (10)

Inhoud

Voorbereiding
Werkwijze

Direct naar

  1. Inkoopofferte
  2. Inkoopofferte inrichten
  3. Inkoopofferte toevoegen
  4. Inkoopofferte wijzigen/definitief maken in Profit
  5. Offerteaanvragen gebruiken
  6. Inkoopoffertes (zonder offerteaanvraag)
  7. Inkoopofferte raadplegen in InSite
  8. Inkoopofferte beoordelen via workflow
  9. Inkoopofferte omzetten naar inkooporder