De tav-regel in een rapport, document of brief

Het komt voor dat de t.a.v. regel in een rapport, document of brief niet of verkeerd wordt gevuld, of het rapport blijft helemaal leeg.

De gegevens van organisaties en personen zitten in één tabel en de gegevens van de contactpersonen zitten in een andere tabel.

Crm_De tav-regel in een rapport, document of brief (10)

Beschrijving

Je kunt een contactpersoon raadplegen in de eigenschappen van een organisatie via het tabblad Contacten. De gegevens op dit tabblad worden uit een andere tabel gehaald.

In Accountancy Lite kun je documenten maken op basis van gegevensverzamelingen. Bij het toevoegen van documenten kun je aangeven dat je dit doet op basis van een gegevensverzameling die kijkt naar de tabel met de gegevens van Organisaties en personen en niet naar de contactgegevens.

Voorbeeld:

Dit zijn bijvoorbeeld de gegevensverzamelingen:

  • [Dossier organisatie/persoon] Organisaties/Personen (incl. autorisatie) (Profit)
  • [Dossier organisatie/persoon] Organisaties/Personen (excl. autorisatie) (Profit)
  • [Dossier inkooprelatie] Inkooprelatie (Profit)
  • [Dossier inkooprelatie] Verkooprelatie (Profit)

Je kunt in Accountancy Lite ook documenten toevoegen die kijken naar de gegevens van de contactpersonen.

Voorbeeld:

  • [Dossier organisatie/persoon] Contacten (incl. autorisatie) (Profit)
  • [Dossier organisatie/persoon] Contacten (excl. autorisatie) (Profit)

Documenten worden op basis van verschillende gegevensverzamelingen gemaakt. Je moet van te voren bepalen welke gegevens je wilt tonen in de brief. Op basis daarvan selecteer je de juiste gegevensverzameling.

De standaard meegeleverde gegevensverzamelingen voor de documenten staan standaard op Geblokkeerd en niet zichtbaar. Je moet deze eerst deblokkeren.

Werkwijze
Zie ook