Accorderen periode (rapportenset genereren)

Door middel van de taak Genereren rapportenset Payroll Cloud genereren we rapportensets voor werkgevers die zijn gekenmerkt als Payroll Cloud werkgever. Het genereren van een rapportenset Payroll Cloud wordt zowel handmatig als automatisch gedaan. Tijdens het genereren van de rapportenset zetten we de rapporten, uit de gekoppelde rapportenset, als aparte dossieritems in het periodedossier van de betreffende periode.

Bij het accorderen van een periode wordt altijd automatisch een rapportenset gegenereerd en in het dossier van de klant gezet. De klant krijgt hierdoor een vaste set met informatie na het afsluiten (accorderen) van de periode. De klant heeft daarmee inzicht in een succesvol verlopen periode qua loonverwerking. De klant kan altijd oude perioden raadplegen en output opzoeken in het periodedossier.

Tijdens het accorderen kan je ervoor kiezen om automatisch een journaalpostenbestand en betaalbestand te genereren. In dit geval voegen we het rapport vanuit de rapportenset toe als bijlage voor overzicht journaalposten en/of overzicht betalingen.

Rapportensets vervangen

Bij het genereren (zowel automatisch als handmatig) van de rapportenset worden in het betreffende salarisverwerkingsplan de dossieritems van de eerder verstrekte rapportenset vervangen. Bij het aanmaken van bijvoorbeeld een jaaroverzicht rapportenset is het om die reden belangrijk dat ook daar minimaal dezelfde rapporten inzitten als de gebruikte rapportenset voor de periode. Je kunt in het salarisverwerkingsplan een aparte rapportenset instellen.

Rapportenset verstrekken:

  1. Ga naar: HRM / Payroll / Salarisverwerkingscockpit.
  2. Open de weergave: Salarisverwerkingsplan (actueel).
  3. Selecteer de werkgever.
  4. Klik op: Meer acties / Rapportenset.
  5. Selecteer de Voorlopige rapportenset die je wilt verstrekken.
  6. Klik op: Voltooien.

    De klant kan deze rapportenset nu controleren. Als de klant akkoord is krijg je een Ter info taak en kunt je de periode accorderen.

Periode accorderen:

  1. Ga naar: HRM / Payroll / Salarisverwerkingscockpit.
  2. Open de weergave: Salarisverwerkingsplan (actueel).
  3. Selecteer de werkgever.
  4. Klik op de actie: Accorderen.

    De definitieve rapportenset, het betaalbestand, de journaalposten etc. worden nu automatisch aan de klant verstrekt en in het dossier geplaatst.

    In de salarisverwerkingscockpit zie je, na het verversen van de weergave, een nieuwe actuele periode.

Direct naar

  1. Payroll Cloud
  2. Inrichten Payroll Cloud
  3. Klant legt mutaties vast in OutSite
  4. Klant is klaar met de mutaties en sluit de periode af
  5. Accountant controleert de dichtgezette periode
  6. Accountant accordeert de periode in Profit
  7. Klant kan rapportages downloaden
  8. Loonaangifte en pensioenaangifte accorderen / betalen
  9. Loonstroken uitgesteld verstrekken
  10. loonstrook wilt verstrekken
  11. Loonaangifte accorderen door Klant