Incassospecificatie versturen via e-mail inrichten

Je kunt de incassospecificatie van een incasso-opdracht automatisch naar de debiteuren versturen via e-mail. Een debiteur krijgt de incassospecificatie per e-mail als je dit bij de betreffende debiteur instelt. Op de incassospecificatie staan de geincasseerde facturen van de debiteur. Het e-mailbericht heeft een standaard afzender en berichttekst en de specificatie wordt als pdf-bijlage aan het e-mailbericht gekoppeld.

Inhoud

E-mail instellingen inrichten

Profit kan e-mailberichten genereren en versturen. Hierbij wordt geen gebruik gemaakt van het (op je eigen computer geïnstalleerde) e-mailprogramma. Je legt in Profit diverse instellingen vast, waaronder de te gebruiken e-mailserver.

E-mail instellingen inrichten:

Uitleg: Profit E-mail server en afzender e-mail adres instellen.

Berichtsjabloon inrichten

Het berichtsjabloon bevat de tekst van een e-mailbericht bij de incassospecificatie, eventueel gepersonaliseerd met velden (tags) en een specifieke afzender. De bijlage van het e-mailbericht bevat de incassospecificatie (pdf).

Berichtsjabloon voor e-mailen incassospecificatie bij bankrekeningnummer inrichten:

Je selecteert bij je eigen bankrekeningnummer het specificatierapport en berichtsjabloon.

  1. Ga naar: Algemeen / Inrichting / Instellingen betalingen / Bankrekening.
  2. Open de eigenschappen van het bankrekeningnummer.
  3. Ga naar het tabblad: Incasso.
  4. Selecteer het gewenste specificatierapport bij Rapport specificaties.
  5. Selecteer de berichtsjabloon voor de incassospecificatie bij Ber. sjabl. specificaties. Deze berichtsjabloon is het e-mailbericht dat je verstuurt samen met de betaalspecificatie als pdf in de bijlage.

  6. Klik op: Opslaan en sluiten.

Zie ook

Debiteur inrichten

Je stelt bij de debiteur(en) in dat je de incassospecificatie per e-mail verstuurt.

Debiteur inrichten voor incassospecificatie per e-mail:

  1. Ga naar: Financieel / Debiteur / Debiteur.
  2. Open de eigenschappen van de debiteur.
  3. Ga naar het tabblad: Algemeen.
  4. Controleer of het veld E-mail werk ingevuld is.

    Als je het e-mailadres van de contactpersoon wilt gebruiken dan vul je het veld E-mail werk in op het tabblad Contacten, in de eigenschappen van het contact.

  5. Controleer of wijzig de Voorkeur verstrekkingswijze en Voorkeur contact.

    Als je de incassospecificatie wilt e-mailen dan moet je de verstrekkingswijze één van de methoden met E-mail PDF gebruiken. Je kunt ook een afwijkende verstrekkingswijze en afwijkend contact instellen op het tabblad Digitaal.

  6. Ga naar het tabblad: Betaling.
  7. Vink het veld Automatisch incasseren aan.
  8. Vink het veld Incassospecificatie aan. Niet-verdichte regels komen niet op de incassospecificatie.
  9. Ga naar het tabblad: Digitaal.
  10. Klik op de actie: Onderhouden.
  11. Voeg een regel toe als je van de algemene verstrekkingswijze voor de incassospecificatie wilt afwijken. Als je een contactpersoon selecteert die geen e-mailadres heeft, dan gebruikt Profit het algemene  e-mailadres van de debiteur.
  12. Klik op: Opslaan en sluiten.
Zie ook

Direct naar

  1. Automatische incasso via SEPA inrichten
  2. Incasso autoriseren
  3. Incassant ID en administratie instellingen vastleggen voor SEPA-incasso
  4. Grootboek en dagboek inrichten voor SEPA-incasso
  5. Bankrekeningnummer automatische incasso inrichten
  6. Verkooprelatieprofiel voor rapportlay-out machtigingsformulieren inrichten
  7. Betaalvoorwaarde met incassotermijnen toevoegen
  8. Incassomachtigingen importeren
  9. Bankkoppeling internetbankieren inrichten