Grootboekrekening toevoegen in Profit Payroll

Het rekeningschema bevat de grootboekrekeningen voor het journaliseren van loonkosten. Dit rekeningschema moet naadloos aansluiten bij het rekeningschema van de financiële administratie. Voeg de grootboekrekeningen ook toe in de financiële administratie. Je kunt meerdere rekeningschema's toevoegen in Profit.

Je bepaalt per grootboekrekening óf en volgens welke assen Profit deze moet verbijzonderen.

Je kunt de grootboekrekening importeren via HRM / Beheer / Import Payroll / Rekeningschema.

Rekeningschema toevoegen:

  1. Ga naar: HRM / Payroll / Inrichting / Rekeningschema.
  2. Klik op: Nieuw.
  3. Vul de omschrijving in.
  4. Klik op: Voltooien.

Grootboekrekening toevoegen

  1. Ga naar: HRM / Payroll / Inrichting / Rekeningschema.
  2. Open de eigenschappen van het rekeningschema.
  3. Ga naar het tabblad: Grootboekrekening.

    Je ziet de grootboekrekeningen van het rekeningschema.

  4. Klik op: Nieuw.
  5. Vul een code en omschrijving in.

    De code van de grootboekrekening moet bestaan in de financiële administratie.

  6. Selecteer de verbijzondering op de grootboekrekening.

    Profit zal mutaties op deze rekening alleen verbijzonderen als je ook de looncomponent en de werkgever correct hebt ingericht.

  7. Klik op: Voltooien.
  8. Klik op: Opslaan en sluiten.

Rekeningschema Payroll raadplegen:

  1. Ga naar: HRM / Uitvoer / Rapport Payroll.
  2. Open het rapport: Inrichting rekeningschema's (Profit).

Zie ook

Direct naar

  1. Journaliseren Payroll
  2. Rekeningschema Payroll toevoegen
  3. Controle-analyse journaalintegratie Payroll
  4. Journaalstructuur
  5. Journalisering werkgever inrichten
  6. Journalisering Payroll inrichten
  7. Journalisering looncomponent
  8. Kostenplaats en kostendrager koppelen met Projecten