Handmatig e-mailen van het rapport

Je kunt één rapport (offerte, order, factuur, e.d.) handmatig e-mailen naar de relatie.

Als je meerdere rapporten tegelijk wilt e-mailen en/of afdrukken moet je dit via de Output-wizard doen.

Na het uitvoeren van de acties E-mailen en Afdrukken zet Small Business het verstrekte rapport alleen op Volledig verwerkt als dat ook de verstrekkingswijze is van de verkooprelatie. Small Business controleert eerst of er een afwijkende verstrekkingswijze is vastgelegd voor het rapporttype op het tabblad Digitaal. Als dit niet het geval is, kijkt Small Business naar de verstrekkingswijze op tabblad Algemeen. Alleen bij de Output-wizard worden de regels altijd op Volledig verwerkt gezet.

Let op:

Small Business verstuurt de e-mail naar het adres E-mail werk dat is vastgelegd bij het contact voor de factuur (order, etc).

Heeft het contact geen adres E-mail werk of is er geen contact geselecteerd, dan wordt het adres E-mail werk van de betreffende organisatie/persoon gebruikt. Is er ook geen adres E-mail werk aanwezig bij de organisatie/persoon, dan meldt Small Business dat er geen geldig e-mailadres is gevonden.

Handmatig één rapport e-mailen:

  1. Ga naar: 
    • Small Business / Facturering / Offerte.
  2. Selecteer de regel die je wilt e-mailen.
  3. Klik op de actie: E-mailen.

    Je ziet een voorbeeld van het e-mailbericht dat verzonden wordt. De inhoud van het e-mailbericht is bepaald via de berichtsjabloon en het debiteurprofiel.

    Je verstuurt de factuur naar het e-mailadres van de ingestelde contactpersoon in de eigenschappen van de verkooprelatie/debiteur. De contactpersoon kan ingesteld zijn op het tabblad Algemeen, of per type verstrekking.

Direct naar

  1. Rapporten e-mailen en/of afdrukken
  2. Rapport (offerte, factuur, etc.) toevoegen
  3. Verstrekkingen (e-mailen en afdrukken) van rapporten inrichten
  4. Rapporten massaal mailen/afdrukken via de Output-wizard
  5. Eén rapport e-mailen
  6. Rapport handmatig afdrukken