Rapportvelden aan gegevensverzameling toevoegen
Als je een rapport met gegevens uit Small Business wilt hebben, moet je de corresponderende velden opnemen in de gegevensverzameling van het rapport. Vervolgens plaats je de velden in de rapportlay-out.
Als je de onderstaande oefening wilt uitvoeren, voeg je eerst een rapport toe dat gebaseerd is op de gegevensverzameling Medewerker (Actuele gegevens incl.salaris).
Rapportvelden aan een gegevensverzameling toevoegen:
- Controleer of de gewenste velden aanwezig zijn in het vak Gegevens velden.
- Klik op: Aanpassen.
- Small Business kan melden dat de gegevensverzameling velden bevat die niet gebruikt worden in het rapport.
Als je op Ja klikt, zal Small Business alle niet-gebruikte velden verwijderen. Hierdoor verbetert de performance. In dit stadium van de inrichting is het nog niet zinvol om deze velden te verwijderen, omdat je die misschien nog nodig hebt. Als het rapport klaar is, is dit wel zinvol.
Nu verschijnt de Wizard gegevensverzameling.
- Voeg de velden toe.
- Klik op: Voltooien.