Verkooprelatie voor e-facturering inrichten

Je bepaalt per verkooprelatie/debiteur of je de facturen als e-facturen wilt verzenden via e-mail. Daarnaast bepaal je per debiteur welk contact de algemene contactpersoon moet zijn.

Je kunt per type rapport van de algemene contactpersoon en verstrekkingswijze afwijken, als je bijvoorbeeld voor een bepaalde factuur een andere verstrekkingswijze en/of contact wilt instellen.

Verkooprelatie voor e-factuur inrichten:

  1. Ga naar: Small Business / Debiteur / Debiteur
  2. Open de eigenschappen van de verkooprelatie.
  3. Ga naar het tabblad: Algemeen.
  4. Selecteer E-mail PDF + E-factuur (UBL) bij Voorkeur verstrekkingswijze.

    Small Business zal dan voor alle typen facturen voor deze verkooprelatie een e-factuur (de factuur in UBL-formaat) én een pdf-factuur verstrekken. Bij andere rapporten dan facturen, bijvoorbeeld een offerte, zal Small Business bij deze instelling alleen een pdf verzenden.

  5. Selecteer bij Voorkeur contact uit de contactpersonen bij deze organisatie het contact dat je als algemeen contact wilt instellen.

    Small Business verstuurt de e-mail naar het adres E-mail werk dat is vastgelegd bij het contact.

  6. Klik op: Voltooien.

Zie ook:

Direct naar

  1. E-factuur inrichten (verkoopfactuur)
  2. E-mailserver en afzender instellen
  3. Berichtsjabloon inrichten
  4. Bankrekeningnummer e-factuur instellen
  5. Neem contact op met verkooprelatie voor toestemming en juiste UBL-versie
  6. Verkooprelatie voor e-facturering inrichten
  7. E-factuur via e-Verbinding inrichten (inkoopfactuur en verkoopfactuur)