- Vraag/AntwoordIk maak gebruik van de fiscaal muterende workflow. Hoe kan het dat de statussen van aangiften verschillen in Profit en Insite?Dit heeft te maken met het veld dat uit de gegevensverzameling wordt getoond in de weergaven. De standaard weergave Voortgang aangiften IB/Vpb op InSite maakt gebruik van een ander veld ten opzichte van het tabblad Voortgang in de eigenschappen van een cliënt IB/Vpb in Profit. Profit laat het veld Status AG zien Deze status hangt af van de status in het eigenschappenscherm van de cliënt in Profit. Dit kan je vinden via de stamgegevens van de cliënt via Fiscaal / Inkomstenbelasting / Cliënt IB en de volgende stappen: Dubbelklik op cliënt en open het tabblad Voortgang . Dubbelklik op het jaar en ga naar het tabblad Voortgang . Selecteer het jaar en ga naar het tabblad Cliënt . InSite laat de status Dossieritem - Status (omschrijving) Codetabelwaarde Dit veld kijkt naar de status van de workflow. In het dossieritem kan je via het tabblad Workflowhistorie zien waar de workflow staat. Wanneer het gebeurt dat een status van eenzelfde aangifte dus verschilt, is de oorzaak dat de velden in het eigenschappenscherm van de cliënt in Profit handmatig door een gebruiker zijn gevuld. In dit geval heb je buiten de fiscaal muterende workflow om gewerkt. De workflow blijft op de achtergrond wel actief. Tip: Ga niet buiten de fiscaal muterende workflow om werken. Deze workflow is namelijk zo ingericht dat bepaalde velden automatisch worden gevuld (gemuteerd) wanneer er voor een bepaalde actie is gekozen.
- Vraag/AntwoordKan je een spaarrekening van ABN AMRO, ING, Rabobank als automatisch bankkoppeling inrichten?Een bankkoppeling wordt bij de ABN AMRO ondersteund. ABN AMRO ondersteunt het automatisch koppelen van een spaarrekening niet. Een bankkoppeling wordt bij ING ondersteund. Het is niet mogelijk om een automatische bankkoppeling in te richten met een ING spaarrekening. Bij de Rabobank kan je een spaarrekening als automatische bankkoppeling inrichten.
- Vraag/AntwoordWaar kan ik de voortgang zien van cliënten die in de uitstelregeling zitten?Het dashboard Uitstelregeling biedt uitgebreid inzicht. Er is ook andere methode, namelijk het aanpassen van een weergave in Profit, dit wordt hieronder toegelicht. Het dashboard biedt meer inzicht en filtermogelijkheden dan het werken met een eigen weergave. Weergave aanpassen: Ga naar: Fiscaal / Algemeen / Becon . Selecteer de becon. Klik op de actie: Voortgangsrapportage 20XX. De XX is afhankelijk van de jaarinstelling bij Fiscaal / Algemeen / Jaarinstelling . Er is dus geen standaard overzicht waar je kan zien welke aangiften wel en niet zijn ingediend. Wanneer je daarvan een overzicht wilt hebben, dan kun je dit zelf een nieuwe weergave aanmaken. Ga hiervoor naar Fiscaal / Inkomstenbelasting / Cliënt IB of Fiscaal / Vennootschapsbelasting / Cliënt Vpb en gebruik de weergave cliënten IB (jaargegevens) of cliënten VPB (jaargegevens). Je maakt een weergave aan met een extra kolom Status AG (zie afbeelding). Deze kolom geeft de status aan van de voortgang voor de aangifte. De status verandert wanneer er datumvelden zijn ingevuld en dus heb je inzicht hoe het er voor staat met die aangiften voor een specifiek jaar. Op deze kolom kan je filteren om een duidelijk beeld te krijgen.
- Vraag/AntwoordProfit 2: Geen taken meer zichtbaar op InSite & Outsite voor de workflow Voortgang Aangifte VPBBen je overgegaan naar Profit 2 en zijn de taken van type dossieritem -86 Voortgang aangifte Vpb niet zichtbaar op In & Outsite? Stuur dan een incident in bij de Customer Support om het probleem direct door ons op te laten lossen met behulp van een patch. Probeer je het veld Zichtbaar aan te vinken in het type dossieritem, dan krijg je deze foutmelding: Er bestaat al een type pagina met de waarde 'Voortgang Aangifte VPB' voor het veld 'Omschrijving'.
- Vraag/AntwoordDe btw-aangifte wordt via de Accountancyportal/OutSite geaccordeerd en de Belastingdienst is als crediteur ingericht. Wanneer wordt er dan een openstaande post aangemaakt?De journaalpost/openstaande post voor de Belastingdienst wordt pas aangemaakt als er een terugkoppeling is gekomen dat de aangifte is ontvangen en goedgekeurd. De reden hiervoor is dat er eerst wordt gewacht tot de klant akkoord heeft gegeven via de portal, anders kan er een foutieve journaalpost ontstaan.
- Vraag/AntwoordHoe kan ik een nieuwe testomgeving aanvragen?Bekijk eerst deze video's: Testomgeving aanvragen op AFAS Online Omgeving verwijderen 1. Verwijder de oude testomgeving Controleer voordat je een nieuwe testomgeving aanmaakt, of er nog een oude testomgeving aanwezig is. Als dat zo is, verwijder dan eerst de oude testomgeving . Let daarbij goed op dat je ook echt in de testomgeving (groene balk) zit. Je wilt, namelijk geen productieomgeving verwijderen. 2. Maak een nieuwe testomgeving aan Je kunt je productie-omgeving kopiëren als testomgeving, of je kunt een testomgeving kopiëren als testomgeving. Open de omgeving waarvan je een testomgeving wilt maken. Ga naar: Algemeen / Omgeving / Beheer / Aanvragen omgeving . Klik op Acties / Nieuwe aanvraag . Als deze actie niet zichtbaar is, moet je deze nog autoriseren .Ga naar: Algemeen / Beheer / Autorisatie tool . Selecteer de gebruikersgroep. Ga naar het tabblad: Menu . Autoriseer de functie Algemeen / Omgeving / Beheer / Aanvragen omgeving . Ga naar het tabblad: Autorisatie . Autoriseer de juiste acties. Bij de actie Nieuwe aanvraag kan een gebruiker alle typen aanvragen doen, bij de actie Support backup kan een gebruiker alleen een support backup aanvragen. Gebruik bij voorkeur actie 01. Omgeving kopiëren als nieuwe testomgeving . Met deze actie maak je een nieuwe testomgeving aan op basis van de back-up van afgelopen nacht. Voor testwerkzaamheden worden bijlagen bij dossieritems van de laatste 7 dagen opgenomen in de nieuwe omgeving, oudere bijlagen niet. Je kunt ook actie 12. Omgeving nu kopiëren als testomgeving zonder dossierbijlagen gebruiken. Deze keuze is met name bedoeld om een aanpassing snel te kunnen testen. Deze keuze kan van invloed zijn op de performance van je omgeving, omdat de actie direct wordt uitgevoerd. Je krijgt een testomgeving zonder bijlagen bij dossieritems. Deze keuze is alleen beschikbaar om een productie-omgeving te kopiëren naar een testomgeving. Deze actie is niet aanwezig in een testomgeving. Let op: Als je een nieuwe testomgeving aanmaakt, is dit altijd een omgeving zonder dossierbijlagen . Wil je een omgeving mét dossierbijlagen ? Kies dan voor optie 04. Omgeving kopiëren als nieuwe productie-omgeving met dossierbijlagen . Gebruikt de nieuwe productie-omgeving als testomgeving. De nieuwe omgeving is beschikbaar via de normale productie-tegel. Hierbij krijg je géén nieuwe InSite-URL. Wil je hierbij ook een test InSite? Vraag een extra InSite-URL aan . Vul de letters van de nieuwe omgeving en de naam in. Omgeving openen en InSite publiceren De nieuwe testomgeving krijgt een omgevingsnaam die begint met de letter T, bijvoorbeeld T12345AB en deze benader je via een aparte tegel. Bij een testomgeving krijg je standaard een test InSite: https://12345.insitetest.afas.online.Let op: Zie je geen test-tegel? Dan ben je niet ingelogd met het juiste e-mailadres of je hebt niet de juiste rechten. Doorloop deze controles. Om de test InSite te publiceren ga je naar: Algemeen / In & OutSite / Site . Open de betreffende site en ga naar het tabblad: Publiceren . Hier staat [geen locatie] , daar koppel je de URL die je wilt gebruiken. Klik op Opslaan en sluiten . Het publiceren van de site duurt ongeveer 15 minuten. InSite koppelen aan een testomgeving InSite-tegel beschikbaar maken PCC installeren Als je gebruik wilt maken van het PCC moet je de app connectoren deblokkeren. Deze worden namelijk standaard geblokkeerd bij een nieuwe omgeving. Deblokkeer de app connectoren via onderstaande stappen: Ga naar: Algemeen / Beheer / App connector . Deblokkeer de app connectoren Profit Communication Center en AFAS Temporary Office Access . Werk je met Outlook via Office 365 Cloud? Deblokkeer dan ook de volgende app connectoren AOL Acces Tokens en AOL Refresh Tokens . Deze app connectoren zijn noodzakelijk voor het kunnen vastleggen van e-mails vanuit Outlook naar Profit. Meer informatie hierover vind je in het artikel E-mail in Office 365 inrichten en vastleggen als dossieritem . Meer informatie over dit onderwerp vind je in de volgende artikelen Nieuwe omgeving aanvragen Hoe maak ik een nieuwe testomgeving voor InSite aan? Je licentie limiet is bereikt Nieuwe (test)omgeving is niet zichtbaar. Hoe kan dit? Mijn aangevraagde omgeving blijft staan op de status 'Bezig met verwerken'. Hoe kan dit? Ik kan geen omgeving kopiëren omdat de knop Nieuw grijs is? Is het mogelijk om een verwijderde omgeving terug te zetten?
- Vraag/AntwoordWat moet ik doen als een stagiair / oproepkracht / uitzendkracht / BBL'er als vaste medewerker in dienst komt?Maak je gebruik van de workflow Onboarden die in Profit 3 is uitgeleverd? Dan regel je daarmee eenvoudig de indienstmelding van een stagiair, oproepkracht of uitzendkracht die in vaste dienst komt. Meer informatie lees je in het artikel Onboarden . Heb je onboarden nog niet ingericht? Lees dan hieronder verder. Als een medewerker wisselt van soort medewerker, hangt het van onderstaande situaties af wat je moet doen: Let op: Als de functionaliteit Meerdere dienstverbanden is geactiveerd in de omgeving, dan meld je de medewerker niet uit dienst en weer in dienst. In dit geval maak je gebruik van een nieuw nevendienstverband. Alleen in de situatie dat de medewerker een andere arbeidsvoorwaarde krijgt, meld je diegene uit dienst en weer in dienst. Medewerker komt in vaste dienst aan het begin van de periode Je meldt de medewerker uit dienst (datum uit dienst op het tabblad Arbeidsverhouding in de eigenschappen van het contract moet gevuld zijn) en daarna weer in dienst vanaf de eerste dag van de periode. Medewerker komt in vaste dienst halverwege de periode Je meldt de medewerker uit dienst. Hierna voeg je een nieuwe (tweede) medewerker toe. Dit is nodig omdat Profit in deze situatie alleen de laatste contractregel bij de medewerker berekent. Ook de loonaangifte is gebaseerd op de laatste instantieregel. Hierdoor berekent Profit niet het salaris over de hele maand. Door de medewerker opnieuw vast te leggen, los je dit op. Hierbij zijn een paar aandachtspunten: Nieuwe medewerkercode en nieuwe persoon De tweede medewerker die je aanmaakt geef je een nieuwe medewerkercode. Ook maak je een nieuwe persoon aan. Meld je de medewerker in dienst via Profit, kies dan niet voor een overeenkomstige persoon. Je kunt namelijk maar één medewerker aan een persoon koppelen. Nieuw nummer inkomstenverhouding Je geeft de nieuwe medewerker ook een nieuw nummer inkomstenverhouding. Als dit nummer bij de bestaande medewerker 2301 is, pas je het nummer bij de nieuwe medewerker aan naar 2302. Nieuwe medewerker toevoegen via InSite Je kunt de tweede medewerker via InSite toevoegen. Belangrijk is dan wel dat in het indienstprofiel is aangegeven dat een nieuwe medewerker wordt aangemaakt als de medewerker al bestaat. Dit wil je misschien niet in het standaard indienstprofiel, dus je kunt ervoor kiezen voor deze situaties een apart profiel aan te maken. Let op: Als je een stagiair in dienst neemt als vaste medewerker, dan raden wij aan de toelichting van de looncomponent 100.005.545 'Stagiair is in dienst: rekencomponent' door te nemen.
- Vraag/AntwoordE-mail komt niet aan bij de ontvanger. Hoe kan dit? Wij gebruiken de e-mailserver van AFAS Online.Bij het gebruik van de e-mailserver van AFAS Online gelden een aantal spelregels/voorwaarden . AFAS controleert of je aan deze voorwaarden voldoet en toont dit per omgeving. Voldoe je niet aan de juiste voorwaarden dan heeft dit tot gevolg dat e-mails die je vanuit Profit verstuurt niet aankomen of in de spam belanden. Hierdoor kan het voorkomen dat loonstroken, facturen of andere belangrijke documenten niet correct worden afgeleverd. Door de e-mailserver correct in te richten voorkom je dit. Inhoud Controleer of het bericht door Profit is aangemaakt Controleer of het bericht correct wordt afgeleverd bij de ontvanger Controleer het SPF-record en de E-mailinstellingen Limitering in aantallen e-mails door mailserver Controleer of het bericht door Profit is aangemaakt Via Algemeen / Beheer / Verzonden e-mail kun je alle door Profit verzonden e-mails raadplegen. Klik op actieknop Synchroniseren om de status op te halen. Zie je deze menukeuze niet? In het artikel Status van verzonden e-mail raadplegen lees je hoe je deze functionaliteit gebruikt. Gaat het om een bericht vanuit de workflow, en is het bericht in Profit niet terug te zien bij verzonden mail? Controleer dan het volgende: Is de workflow gepubliceerd? Controleer of het berichtsjabloon goed is gekoppeld aan de taak of actie in de workflow. Raadpleeg hiervoor het artikel E-mail versturen vanuit workflow (taak of actie) . Controleer in de eigenschappen van het berichtsjabloon op het tabblad Algemeen of de communicatie op E-mail staat. Controleer of het bericht correct wordt afgeleverd bij de ontvanger Kan je de e-mail in bovenstaande weergave (Algemeen / Beheer / Verzonden e-mail ) terugvinden? Kies dan voor actieknop Synchroniseren bovenin de weergave. Kies nadat je de actie hebt uitgevoerd voor F5 om de weergave te verversen. Let op: Je moet deze weergave regelmatig synchroniseren met de e-mailserver. Gebruik hiervoor bij voorkeur de geplande taak Synchronisatie status van verzonden e-mails . Als de e-mail niet kan worden afgeleverd bij de ontvanger zie je dit terug in de kolom Details. Afhankelijk van de informatie die hier staat kun je het probleem oplossen. Controleer het SPF-record en de E-mailinstellingen Als je gebruik maakt van de e-mailserver van AFAS Online is het belangrijk dat je aan 2 voorwaarden voldoet: Een correct ingericht SPF-record per afzender/domein. Een bestaande afzender e-mail. Meer informatie hierover lees je in het artikel Voorwaarden e-mailserver AFAS Online . Tip: Om te monitoren of e-mails, die je vanuit Profit verstuurd, aankomen kan je een signaal gebruiken. Je krijgt dan een signaal als het verzenden van een e-mail niet is gelukt. In templateomgevingen kun je hiervoor het signaal Berichten met status 'Fout bij verzenden' gebruiken (dit signaal is niet beschikbaar in oudere template-omgevingen). Dit signaal signaleert of de e-mail succesvol is afgeleverd op de in Profit ingestelde mailserver. Dit zegt dus niets over een succesvolle aflevering van het bericht bij de ontvanger. Op retourberichten die de ontvangende mailserver stuurt als reactie op het e-bericht (bijvoorbeeld als de mailbox die niet bestaat) kun je geen signalen maken. Andere mogelijkheden: 1. Als het signaal niet beschikbaar is, gebruik je de gegevensverzameling Berichten om zelf een signaal aan te maken. Deze signalen gelden alleen voor e-mails die verzonden zijn via een berichtsjabloon, terwijl je in Algemeen / Beheer / Verzonden e-mail alle e-mail ziet (ongeacht of deze op basis van een berichtsjabloon is verzonden of niet). 2. Gebruik het standaardsignaal Berichten verstrekking met fout bij verzenden status (Profit) . Limitering in aantallen e-mails door mailserver Soms is een mailserver ingesteld om het aantal e-mails per minuut te beperken. Meer informatie en mogelijke oplossingen lees je in dit artikel . Je mailserver koppelt dan één van de volgende meldingen terug: 421 4.4.2 Message submission rate for this client has exceeded the configured limit. 4.7.0 Too many messages. MailKit.Net.Smtp.SmtpProtocolException: The SMTP server has unexpectedly disconnected. MailKit.ServiceNotConnectedException: The SmtpClient is not connected. A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond. Unable to read data from the transport connection: An existing connection was forcibly closed by the remote host.
- Vraag/AntwoordWaarom wordt er geen saldo ouderschapsverlof berekend bij een medewerker?Het saldo voor ouderschapsverlof wordt toegekend zodra een kind als familielid is vastgelegd. Hierbij gelden de volgende voorwaarden: Bij de familierelatie moet de instelling 'Ouderverlof' op 'Ja' staan. De geldigheidsduur van het ouderschapsverlof moet binnen de looptijd van het contract vallen.Voorbeeld: Een medewerker treedt in dienst op 1 maart 2024 en heeft een kind dat geboren is op 23 januari 2023. de geldigheidsduur van het wettelijk betaald ouderschapsverlof in Nederland is 1 jaar. Dit betekent dat de einddatum van het verlofsaldo voor betaald ouderschapsverlof op 22 januari 2024 zou vallen. Omdat de medewerker op die datum nog niet in dienst is, kan hij of zij geen betaald ouderschapsverlof opnemen voor dit kind. Daarom wordt er geen saldo voor betaald ouderschapsverlof toegekend. De geldigheidsduur van het wettelijke onbetaald ouderschapsverlof in Nederland is 8 jaar. Dit verlof kan tot 22 januari 2031 worden opgenomen. Aangezien de medewerker vanaf 1 maart 2024 in dienst is, kan hij of zij vanaf die datum onbetaald ouderschapsverlof opnemen. In dit voorbeeld wordt daarom wél een saldo voor onbetaald ouderschapsverlof toegevoegd. Overhevelen van het Restsaldo Betaald ouderschapsverlof Als er zowel voor het betaalde als onbetaalde deel een ouderschapsverlofsaldo aanwezig is, wordt het restsaldo van het betaalde ouderschapsverlof na afloop van de geldigheidsperiode automatisch overgeheveld naar het onbetaalde ouderschapsverlof. Als de medewerker bijvoorbeeld 5 van de 9 weken betaald ouderschapsverlof heeft opgenomen, wordt het initiële saldo van onbetaald ouderschapsverlof van 17 weken verhoogd met de resterende 4 weken betaald ouderschapsverlof. Hierdoor komt het totale saldo voor onbetaald ouderschapsverlof uit op 21 weken. Als er geen saldo voor betaald ouderschapsverlof aanwezig is, zoals in het eerder gegeven voorbeeld, dan moet het saldo voor onbetaald ouderschapsverlof door middel van een verlofcorrectie worden verhoogd met het aantal niet bij een eerdere werkgever genoten weken betaald ouderschapsverlof. Mogelijke oorzaken Als er voor een medewerker geen saldo voor ouderschapsverlof wordt berekend na het toevoegen van een kind, kan dat onderstaande oorzaken hebben: Het ouderschapsverlof is niet (goed) ingericht In de arbeidsvoorwaarde waaronder de medewerker valt moet een verlofsoort voor ouderschapsverlof zijn ingericht. Belangrijk hierbij is dat in de verlofsoort is gekozen voor het basisverloftype Betaald ouderschapsverlof of Onbetaald ouderschapsverlof . Het type verlof dat je gebruikt, moet zijn van de categorie Ouderverlof (NL) . Meer informatie over de inrichting van ouderschapsverlof lees je in het artikel Ouderschapsverlof en geboorteverlof. De begindatum van de verlofsoort ligt na de geboortedatum van het kind Controleer de begindatum van de verlofsoort via onderstaande stappen: Ga naar HRM / Organisatie / Cao . Open de arbeidsvoorwaarde die van toepassing is. Ga naar het tabblad Verlof . Open de verlofsoort voor betaald of onbetaald ouderschapsverlof.Pas indien nodig de begindatum aan. De dienstbetrekking is niet (goed) ingericht In het contract van de medewerker is een dienstbetrekking gevuld. Deze vind je ook terug in de arbeidsvoorwaarde via onderstaande stappen: Ga naar HRM / Organisatie / Cao . Open de arbeidsvoorwaarde die van toepassing is. Ga naar het tabblad Dienstbetrekking . Open de dienstbetrekking.Controleer hier de begindatum en of de velden Vakantierecht en Ouderverlofrecht zijn aangevinkt. De begindatum moet liggen voor de geboortedatum van het kind. Er is geen kind vastgelegd Controleer in de eigenschappen van de medewerker op het tabblad Familie of het kind is vastgelegd. De geboortedatum van het kind ligt voor de ingangsdatum van de verlofsoort De ingangsdatum van de verlofsoort kies je zodanig dat de kinderen die op of na deze datum geboren zijn, mee kunnen doen met de nieuwe regeling. Als je alleen nieuwe gevallen wilt afhandelen met de nieuwe functionaliteit, dan vul je een datum in de toekomst in. Als je met terugwerkende kracht het verlof wilt omzetten, dan vul je een datum in het verleden. Voor kinderen die worden geboren ná de begindatum van de verlofsoort berekent Profit ouderschapsverlof. Voor kinderen die eerder zijn geboren, maar waarvoor nog wel recht op ouderschapsverlof bestaat, berekent Profit geen ouderschapsverlof. De periodetabel voor verlof is niet verlengd Maakte je voorheen geen gebruik van de verlofmodule, dan kan het zijn dat de periodetabel voor verlof niet is verlengd. Hoe je dit doet, lees je in het artikel Jaren in de periodetabel toevoegen, verwijderen of blokkeren . Er is geen verlofperiodetabel geselecteerd in de arbeidsvoorwaarde Controleer op het tabblad Algemeen in de arbeidsvoorwaarde of het veld Verlofperiodetabel is gevuld.
- Vraag/AntwoordWaarom is het vrije tabblad/ veld niet zichtbaar op InSite?Als een vrij veld of tabblad niet zichtbaar is op InSite kan dit meerdere oorzaken hebben: Vrij veld/ vrij tabblad op een pagina Als een vrij veld of tabblad niet zichtbaar is op InSite dan kan het zijn dat het veld nog niet is toegevoegd in de Management tool in de functiegroep Profielen In- & OutSite. Als je gebruik maakt van vrije tabbladen en velden in Profit, neem je deze apart op in de profielen voor InSite. De vrije tabbladen met de vrije velden, voeg je op de gebruikelijke wijze toe in Profit. De vrije velden voeg je toe op een apart tabblad voor het profiel in InSite. Vrij veld/ vrij tabblad binnen een profiel Als een vrij veld of tabblad niet zichtbaar is op InSite kan dit ook komen, doordat je het vrije veld nog niet hebt opgenomen op het tabblad voor InSite in de Management tool. Als het onderdeel Tabbladen InSite beschikbaar is in de Management tool kun je de vrije velden toevoegen aan InSite. Voeg dus een nieuw tabblad toe onder Tabbladen InSite. Het nieuwe tabblad wordt een pagina-onderdeel op InSite. Dit pagina-onderdeel moet je eerst autoriseren voordat deze zichtbaar is op InSite. Volg hiervoor de volgende stappen: Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Inrichting / Functionaliteit . Open de eigenschappen van de betreffende functionaliteit. Ga naar het tabblad: Pagina-onderdeel . Zoek het vrije tabblad en vink Alleen bekijken of Onderhouden aan. Vrij veld/ vrij tabblad bij het toevoegen/ beoordelen van looncomponenten Als een vrij veld bij het insturen of beoordelen van een looncomponent niet zichtbaar is op InSite dan is de looncomponent nog niet toegevoegd aan het profiel. Bij het aanmaken van een numeriek veld is het essentieel dat dit gekoppeld wordt aan een looncomponent. Zonder deze koppeling is het veld onzichtbaar op InSite. Het koppelen van een looncomponent bestaat uit 3 stappen: Vrij veld toevoegen aan het profiel in de Management tool . Looncomponent koppelen aan het vrije veld in de eigenschappen van de cao. Profiel inrichten. Meer informatie hierover lees je in de artikelen: Vrije inrichting profielen InSite Payroll Workflows inrichten