- MeldingViolation of PRIMARY KEY constraint 'AfasKnLicenseCountPRK'. Cannot insert duplicate key in object 'dbo.AfasKnLicenseCount'Je kan deze melding krijgen bij: Het toevoegen of deblokkeren van een gebruiker, medewerker, cliënt vpb, etc in Profit. Bij het toevoegen van een nabetalingscontract of contractverlenging. Oorzaak Deze melding krijg je als je aan het maximum van je licentie zit. Houd daarbij rekening met het volgende: Er bestaan twee verschillende tellingen: Licentiebreed : De telling gaat over alle type omgevingen heen (Productie-, Test- en Accept-omgeving). Je benadert deze verschillende type omgevingen via een aparte tegel (zie onderstaande afbeelding). Hier vallen de volgende dingen onder:Aantal omgevingen Aantal aangiften Aantal medewerkers Per omgevingstype : De telling gaat per type omgeving (Productie-, Test- en Accept-omgeving). Je benadert deze verschillende type omgevingen allemaal via een aparte tegel (zie afbeelding). Hier vallen de volgende dingen onder:InSite-gebruikers Profit-gebruikers OutSite-gebruikers Oplossing Voer onderstaande stappen uit om ruimte vrij te maken in je licentie: Blokkeer of verwijder gebruikers die niet meer nodig zijn uit ALLE omgevingen. Blokkeer je een gebruiker alleen in omgeving O12345AA en niet in omgeving O12345AB? Dan telt deze alsnog mee in het licentie-aantal. Meld medewerkers uit dienst in ALLE omgevingen, inclusief testomgevingen! De telling van medewerkers geldt namelijk over de hele licentie heen. Zorg er daarnaast voor dat in alle omgevingen de geplande taak Vernieuwen actuele gegevens wordt uitgevoerd. In testomgevingen wordt deze taak niet standaard uitgevoerd. Wil of kan je geen gebruikers blokkeren? Bereid dan je licentie uit via: afas.nl/mutaties Meer informatie hierover lees je in het artikel Licentie en telling van licentie-aantallen .
- MeldingHet aantal licentiegebruikers overstijgt het aantal waarvoor je een licentie bezit. Je hebt X aangemaakt en je mag er Y aanmaken. Je kan geen andere wijzigingen meer doorvoeren. Blokkeer of verwijder gebruikers in alle omgevingen (AA, AB)Je krijgt deze melding bij het toevoegen of deblokkeren van een gebruiker in Profit. De volledige melding is: Het aantal licentiegebruikers overstijgt het aantal waarvoor je een licentie bezit. Je hebt X aangemaakt en je mag er Y aanmaken. Je kan geen andere wijzigingen meer doorvoeren. Blokkeer of verwijder gebruikers in alle omgevingen (AA, AB) om ruimte vrij te maken in je licentie. Ga naar help.afas.nl en zoek op de melding voor meer informatie. Oorzaak Deze melding krijg je als het maximum aantal gebruikers is bereikt. Houd daarbij rekening met het volgende: Er bestaan twee verschillende tellingen: Licentiebreed : De telling gaat over alle type omgevingen heen (Productie-, Test- en Accept-omgeving). Je benadert deze verschillende type omgevingen via een aparte tegel (zie onderstaande afbeelding). Hier vallen de volgende dingen onder:Aantal omgevingen Aantal aangiften Aantal medewerkers Per omgevingstype : De telling gaat per type omgeving (Productie-, Test- en Accept-omgeving). Je benadert deze verschillende type omgevingen allemaal via een aparte tegel (zie afbeelding). Hier vallen de volgende dingen onder:InSite-gebruikers Profit-gebruikers OutSite-gebruikers Oplossing Voer onderstaande stappen uit om ruimte vrij te maken in je licentie: Blokkeer of verwijder gebruikers die niet meer nodig zijn uit ALLE omgevingen. Blokkeer je een gebruiker alleen in omgeving O12345AA en niet in omgeving O12345AB? Dan telt deze alsnog mee in het licentie-aantal. Meld medewerkers uit dienst in ALLE omgevingen, inclusief testomgevingen! De telling van medewerkers geldt namelijk over de hele licentie heen. Zorg er daarnaast voor dat in alle omgevingen de geplande taak Vernieuwen actuele gegevens wordt uitgevoerd. In testomgevingen wordt deze taak niet standaard uitgevoerd. Wil of kan je geen gebruikers blokkeren? Breid dan je licentie uit via: afas.nl/mutaties Meer informatie hierover lees je in het artikel Licentie en telling van licentie-aantallen .
- Melding[500 Internal Server Error] General message: Deze connector wordt niet ondersteund of de gebruiker is niet geautoriseerdJe krijgt deze melding bij het aanroepen van een connector als het gaat om een 'DataConnector'. DataConnectoren (ook 'custom connectoren' genoemd) zijn connectoren die net wat anders werken dan een UpdateConnector of GetConnector. Twee voorbeelden zijn: GetXML schema om het XSD-schema op te halen. CommSvcConnector voor het uitwisselen van externe berichten (BTW, ICP, Loonheffing, KvK). Let op: Je kan deze melding ook krijgen bij een UpdateConnector of GetConnector . Oorzaak Er zijn meerdere oorzaken mogelijk: Je gebruikt voor het aanroepen van de AFAS Remote commandline een token die aangemaakt is voor een andere App Connector dan de App Connector 'AFAS Remote' zelf (dichtgezet per P19). Deze melding krijg je als de connector niet is toegevoegd aan de App connector. Als je vanuit externe software contact legt met Profit, meldt de externe software zich aan met een toegangssleutel (token). Dit token genereert Profit vanuit een App connector. In de App connector bepaal je welke connectoren gebruikt mogen worden. Als de connector die je aanroept niet is toegevoegd aan de App connector krijg je deze melding. Deze melding krijg je ook als de connector-gebruiker niet aan de gebruikersgroep is toegevoegd die is gekoppeld in de App connector. Oplossing AFAS Remote Er zijn twee oplossingen mogelijk: Voeg via het tabblad Connectoren de connector 'AFAS Remote Cmd' toe aan de App Connector waarvoor het gebruikte token aangemaakt is. Je geeft daarmee de App Connector een ingang naar AFAS Remote, waardoor je AFAS Remote met hetzelfde token blijft aanroepen. Hiermee is het probleem direct opgelost. Maak een token aan vanuit de App Connector AFAS Remote en voeg dit token toe aan de AFAS Remote commandline configuratie. Let op: de token gebruiker moet bij deze werkwijze via definitie-autorisatie recht hebben op de GetConnectoren die worden aangeroepen. Meer informatie hierover vind je in het artikel: AFAS Remote tool ophalen en inrichten . Andere oplossingen Voeg de connector toe aan de App connector. Open de eigenschappen van de App connector via: Algemeen / Beheer / App connector . Ga naar het tabblad Connectoren en klik bovenin het venster op Nieuw . Vink de betreffende connector aan en klik op Voltooien . Voeg de connector-gebruiker toe aan de gebruikersgroep die gekoppeld is in de eigenschappen van de App connector. Open de eigenschappen van de App connector via: Algemeen / Beheer / App connector . Controleer welke gebruikersgroep gekoppeld is in het veld Gebruikersgroep op het tabblad Algemeen . Voeg vervolgens via de Autorisatie tool de connector-gebruiker toe aan deze groep. Weet je niet welke connector voor de foutmelding zorgt? Ga naar: Algemeen / Omgeving / Beheer / Omgevingslogboek en zoek de foutmelding op. In de details van de melding staat om welke melding het gaat (bekijk hieronder de volledige foutmelding). Tip! Kopieer de foutmelding en plak deze in Kladblok. De melding behoudt dan zijn opmaak. Dit leest veel prettiger! Meer informatie hierover lees je in het artikel Eigen app connector inrichten in vogelvlucht Bekijk hier de volledige foutmelding Referentie : 96E7A913468C1E77DEA852BB29B00B10 Tijdstip melding: Bron : Connector Type : Fout Omgeving : DataConnector error ================================ EnvironmentId: MemberId: UserIdIn: {09AD838F-DFE7-4CB2-BDB3-AEAC16CCB00E} ConnectorId: GetXmlSchema MemberId: Description.....: General message: Deze connector wordt niet ondersteund of de gebruiker is niet geautoriseerd. Number..........: -2147180996 #80049E3C [ANTA] Init state......: Raised Source..........: AfasXCon Version.........: 8.1000.111 Location........: C:\Program Files (x86)\Profit\Afas Windows\Kernel\Bin Source descr....: Afas Connector (C/S) Time............: DLL/EXE file....: AfasXCon Session.........: AFAS\SVC_Com_A04 on AFAS\SOAPA04001 (NoTS) ---------------- Landmark........: AfasConnector.ASOMain.CheckCustomAppConnectorAuthorization [678B0E39] ---------------- Landmark........: AfasDataConnector.ASOMain.Execute [154A2A5B] ---------------- Landmark........: AntaDataConnector.Main.ExecuteBySession [158F2ACE] DataConnector...: GetXmlSchema Parameters......: <DataConnector><UpdateConnectorId>KnSalesRelationPer</UpdateConnectorId><EncodeBase64>true</EncodeBase64></DataConnector> ---------------- Log reference...: 96E7A913468C1E77DEA852BB29B00B10
- MeldingKan de indienst wizard niet starten. Het maximumaantal medewerkers is bereikt. Vraag een nieuwe licentie aan bij je leverancierJe krijgt deze melding bij het toevoegen of deblokkeren van een medewerker in Profit. Oorzaak Deze melding krijg je als het maximum aantal medewerkers is bereikt. Houd daarbij rekening met het volgende: Er bestaan twee verschillende tellingen: Licentiebreed : De telling gaat over alle type omgevingen heen (Productie-, Test- en Accept-omgeving). Je benadert deze verschillende type omgevingen via een aparte tegel (zie onderstaande afbeelding). Hier vallen de volgende dingen onder:Aantal omgevingen Aantal aangiften Aantal medewerkers Per omgevingstype : De telling gaat per type omgeving (Productie-, Test- en Accept-omgeving). Je benadert deze verschillende type omgevingen allemaal via een aparte tegel (zie afbeelding). Hier vallen de volgende dingen onder:InSite-gebruikers Profit-gebruikers OutSite-gebruikers Oplossing Voer onderstaande stappen uit om ruimte vrij te maken in je licentie: Gebruik het rapport Aantal medewerkers binnen licentie (Profit) om inzicht te krijgen in het aantal medewerkers dat meetellen in de licentie. Raadpleeg het rapport voor de uitleg van de telling. Dit rapport toont alleen het aantal medewerkers in de huidige omgeving, niet in al je omgevingen. Blokkeer of verwijder gebruikers die niet meer nodig zijn uit ALLE omgevingen. Blokkeer je een gebruiker alleen in omgeving O12345AA en niet in omgeving O12345AB? Dan telt deze alsnog mee in het licentie-aantal. Meld medewerkers uit dienst in ALLE omgevingen, inclusief testomgevingen! De telling van medewerkers geldt namelijk over de hele licentie heen. Zorg er daarnaast voor dat in alle omgevingen de geplande taak Vernieuwen actuele gegevens wordt uitgevoerd. In testomgevingen wordt deze taak niet standaard uitgevoerd. Wil of kan je geen gebruikers blokkeren? Bereid dan je licentie uit via: afas.nl/mutaties Meer informatie hierover lees je in het artikel Licentie en telling van licentie-aantallen .
- MeldingMet je huidige licentie mag je nog X medewerkers aanmaken. Neem contact op met je leverancier voor het uitbreiden van de licentieJe krijgt deze melding bij het toevoegen of deblokkeren van een medewerker in Profit. Oorzaak Deze melding krijg je als het maximum aantal medewerkers is bereikt. Houd daarbij rekening met het volgende: Er bestaan twee verschillende tellingen: Totale licentie : De telling gaat over alle type omgevingen heen (Productie-, Test- en Accept-omgeving). Je benadert deze verschillende type omgevingen via een aparte tegel (zie onderstaande afbeelding). Hier vallen de volgende dingen onder:Aantal omgevingen Aantal aangiften Aantal medewerkers Per omgevingstype : De telling gaat per type omgeving (Productie-, Test- en Accept-omgeving). Je benadert deze verschillende type omgevingen allemaal via een aparte tegel (zie afbeelding). Hier vallen de volgende dingen onder:InSite-gebruikers Profit-gebruikers OutSite-gebruikers Oplossing Voer onderstaande stappen uit om ruimte vrij te maken in je licentie: Raadpleeg de licentie-aantallen via de Autorisatie tool .Ga naar: Algemeen / Beheer / Autorisatie tool . Ga naar het tabblad: Onderhoud gebruikers . Klik op: Acties / Licentieaantallen . Gebruik het rapport Aantal medewerkers binnen licentie (Profit) om inzicht te krijgen in het aantal medewerkers dat meetellen in de licentie. Raadpleeg het rapport voor de uitleg van de telling. Dit rapport toont alleen het aantal medewerkers in de huidige omgeving , niet in al je omgevingen. Blokkeer of verwijder gebruikers die niet meer nodig zijn uit ALLE omgevingen. Blokkeer je een gebruiker alleen in omgeving O12345AA en niet in omgeving O12345AB? Dan telt deze alsnog mee in het licentie-aantal. Meld medewerkers uit dienst in ALLE omgevingen, inclusief test- en Accept-omgevingen! De telling van medewerkers geldt namelijk over de hele licentie heen. Zorg er daarnaast voor dat in alle omgevingen de geplande taak Vernieuwen actuele gegevens wordt uitgevoerd. In testomgevingen wordt deze taak niet standaard uitgevoerd. Wil of kan je geen gebruikers blokkeren? Bereid dan je licentie uit via: afas.nl/mutaties Meer informatie hierover lees je in het artikel Licentie en telling van licentie-aantallen .
- MeldingHet aantal medewerkers binnen je licentie, overstijgt het aantal waarvoor je licentie bezit. Je kunt hierdoor geen nieuwe medewerker toevoegen.Je krijgt deze melding bij het toevoegen of deblokkeren van een medewerker in Profit. Oorzaak Deze melding krijg je als het maximum aantal medewerkers is bereikt. Houd daarbij rekening met het volgende: Er bestaan twee verschillende tellingen: Licentiebreed : De telling gaat over alle type omgevingen heen (Productie-, Test- en Accept-omgeving). Je benadert deze verschillende type omgevingen via een aparte tegel (zie onderstaande afbeelding). Hier vallen de volgende dingen onder:Aantal omgevingen Aantal aangiften Aantal medewerkers Per omgevingstype : De telling gaat per type omgeving (Productie-, Test- en Accept-omgeving). Je benadert deze verschillende type omgevingen allemaal via een aparte tegel (zie afbeelding). Hier vallen de volgende dingen onder:InSite-gebruikers Profit-gebruikers OutSite-gebruikers Oplossing Voer onderstaande stappen uit om ruimte vrij te maken in je licentie: Gebruik het rapport Aantal medewerkers binnen licentie (Profit) om inzicht te krijgen in het aantal medewerkers dat meetellen in de licentie. Raadpleeg het rapport voor de uitleg van de telling. Dit rapport toont alleen het aantal medewerkers in de huidige omgeving, niet in al je omgevingen. Blokkeer of verwijder gebruikers die niet meer nodig zijn uit ALLE omgevingen. Blokkeer je een gebruiker alleen in omgeving O12345AA en niet in omgeving O12345AB? Dan telt deze alsnog mee in het licentie-aantal. Meld medewerkers uit dienst in ALLE omgevingen, inclusief testomgevingen! De telling van medewerkers geldt namelijk over de hele licentie heen. Zorg er daarnaast voor dat in alle omgevingen de geplande taak Vernieuwen actuele gegevens wordt uitgevoerd. In testomgevingen wordt deze taak niet standaard uitgevoerd. Wil of kan je geen gebruikers blokkeren? Bereid dan je licentie uit via: afas.nl/mutaties Meer informatie hierover lees je in het artikel Licentie en telling van licentie-aantallen .
- MeldingAn error occurred while making the HTTP request to X. This could be due to the fact that the server certificate is not configured properly with HTTP.SYS in the HTTPS caseJe krijgt deze melding bij programma's die via connectoren contact leggen. Denk aan het PCC, AFAS Remote en connectoren van externe partijen. Oorzaak Er zijn meerdere oorzaken mogelijk. Neem hiervoor onderstaande oplossingen door. Oplossing Er zijn meerdere oplossingen mogelijk: Controleer of je de juiste URL voor connectoren gebruikt. DE URL's die gelden vind je in het artikel Endpoints connectoren . Controleer of het programma is bijgewerkt naar de laatste versie.Installeer de laatste versie van het PCC. Installeer de laatste versie van AFAS Remote. Controleer of het programma/ de externe applicatie TLS 1.2. en de juiste cipher suites ondersteunen. Raadpleeg hiervoor het artikel Systeemeisen Citrix-platform. Controleer of het programma contact mag leggen volgens de instellingen van je proxy/ firewall. Bij het gebruik van een proxy-server kan het nodig zijn de firewall open te zetten voor de communicatie van/met het Profit Communication Center. Meer informatie Bij het gebruik van een proxy-server kan het nodig zijn de firewall open te zetten voor de communicatie van/met het Profit Communication Center. Deze uitzonderingen gelden voor HTTPS over poort 443. Aandachtspunten: Na het doorvoeren van deze wijzigingen moeten gebruikers hun instellingen opnieuw downloaden op hun lokale computer en de instellingen uitvoeren. Controleer de lijst met URL's en IP-adressen . Controleer of je firewall deze doorlaat. De nieuwe URL's worden ook weggeschreven in de gebruikersinstellingen van het PCC. Instellingen in Profit vastleggen: Ga naar: Algemeen / Omgeving / Beheer / Eigenschappen . Ga naar het tabblad: PCC-instellingen . Selecteer een instelling bij Proxy type .Anonieme proxyAanmelden zonder account en wachtwoord. Proxy met gebruikersnaam/wachtwoord authenticatie Vul de account en het wachtwoord in voor het aanmelden bij de proxy-server. Proxy met Windows-authenticatie Aanmelden op basis van Windows-authenticatie bij de proxy-server. Proxy-instellingen van je computer gebruiken Vul het adres van de proxy in en eventueel de aanmeldgegevens. Klik op: Opslaan en sluiten . Je moet werken met een ondersteunde Windows-versie . Zorg dat je computer volledig bij is met Windows Updates. Herstart je computer opnieuw na het bijwerken van de Windows Updates.
- MeldingException of type 'Afas.Anta.Web.Security.AntaClientInfoMismatchException' was thrownJe kan deze melding op verschillende plekken in InSite of OutSite krijgen. Oorzaak Er zijn meerdere oorzaken mogelijk: De melding duidt op een probleem met de cookies en/of het wisselen van IP-adres tijdens een actieve sessie op InSite. Deze melding krijg je als de gebruiker niet de juiste rechten heeft om de betreffende pagina te bekijken. Oplossing Er zijn meerdere oplossingen mogelijk: Andere browser Controleer of de melding ook speelt in een andere browser. Werk je met Internet Explorer? Deze browser ondersteunen we al enige tijd niet meer. Stap over op: Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox of Safari. Update je tablet / iPad Werk je op een tablet? Zorg dat deze is bijgewerkt met de laatste software-updates. Cookies verwijderen Daarnaast kan je deze melding krijgen als je cookies verwijdert/opschoont. De cookie schrijft namelijk weg dat je bent ingelogd, waardoor je bepaalde pagina's mag bekijken. Wanneer de cookie wordt verwijderd, dan lijkt het alsof de gebruiker anoniem is op de site, waardoor de pagina niet toegankelijk is voor de gebruiker. Controleer met je systeembeheerder of de optie Enable Protected Mode is ingeschakeld voor de Security Zone waarin InSite zit. Dit verhelpt in sommige gevallen het spontaan verdwijnen van cookies. InSite opnieuw publiceren Publiceer je site opnieuw via de volgende stappen: Let op: Voer onderstaande stappen uit op een rustig moment. Het opnieuw publiceren van de site kan enige tijd in beslag nemen. Ga naar: Algemeen / In & OutSite / Site en open de betreffende site. Ga naar het tabblad: Publiceren en kies bij Weblocatie voor (Geen locatie). Sla de wijziging op met Opslaan en sluiten . Open de eigenschappen van de site opnieuw en koppel bij Weblocatie weer de juiste InSite. Je InSite wordt nu opnieuw gepubliceerd. Netwerkverkeer / IP-adres controleren Controleer bij je systeembeheerder of je werkt met 2 internetverbindingen en/ of 2 externe IP-adressen. Voor InSite wordt de sessie gekoppeld aan het IP-adres. Als het IP-adres verandert, geeft InSite een foutmelding en dwingen wij de gebruiker opnieuw in te loggen. Je lost dit op door het netwerkverkeer van InSite over één IP-adres te laten gaan. Je kan hiervoor de volgende IP range gebruiken: 185.46.182.0/24. Let op: Om vast te stellen of dit bij jullie speelt, ga je in Profit naar: Algemeen / Omgeving / Beheer / Omgevingslogboek . Filter in de kolom Bericht op 'Afas.Anta.Web.Security.AntaClientInfoMismatchException'. Komen er logregels naar voren? Dan is dit probleem bij jullie van toepassing. Zie onderstaand voorbeeld waarbij je twee verschillende IP-adressen ziet. Wordt er gebruik gemaakt van technieken als SSL-scanning, SSL-decryption, HTTPS inspection, deep packet inspection (DPI) of een intrusion prevention system (IPS), dan kan dit invloed hebben op de performance en stabiliteit of tot foutmeldingen leiden. Ook een tussenliggende VPN of proxyserver kan afhankelijk van de instellingen problemen opleveren. Overweeg het netwerkverkeer van AFAS Online voor deze methodes door jouw IT-afdeling op een allowlist te laten plaatsen. Al is het maar om te kunnen concluderen of het de oorzaak van een bepaald probleem kan zijn. De adressen van AFAS staan in het artikel Systeemeisen Citrix-platform . Per site beschik je over de instelling Gebruikerssessie koppelen aan IP-adres . Als het niet mogelijk is InSite-verkeer over één extern IP-adres te laten lopen, dan kun je overwegen deze instelling uit te schakelen. Firewall-instellingen controleren Controleer de firewall-instellingen (van de hostingpartij). Onjuiste autorisatie Je kan deze melding ook krijgen als de gebruiker niet de juiste autorisatie heeft. Om de melding op te lossen doorloop je de controles die staan beschreven in het artikel Niet geautoriseerd .
- MeldingType mismatchJe kan deze melding krijgen bij het inloggen in Profit, het controleren van de loonaangifte, tijdens het importeren van een cao of binnen InSite. Oorzaak Er zijn meerdere oorzaken mogelijk: Krijg je deze melding bij het uitvoeren van een UpdateConnector? Controleer en test je UpdateConnector. Krijg je deze melding bij het controleren van de loonaangifte? Dan is het BSN nummer niet juist ingevuld. Krijg je deze melding bij het aanmaken van een transitievergoeding in december? Dan zijn de salarisverwerkingsplannen voor het volgende jaar nog niet toegevoegd. Krijg je deze melding bij het verwijderen van een looncomponent? Dan zijn er geen SCORF-regels meer aanwezig. Krijg je deze melding bij het toevoegen van een cao? Dan is er iets misgegaan tijdens het importeren van de cao. Krijg je deze melding bij het importeren? Dan zit er een fout in de Excel of het importbestand. Krijg je deze melding bij het openen van de functie bij de medewerker? Dan is de OE uit het organigram verwijderd. Krijg je deze melding bij het inloggen? Deze melding duidt op een fout op de server waarop je probeert in te loggen, of waarop je bent ingelogd. Krijg je deze melding in InSite? Zorg ervoor dat je browser up-to-date is. Oplossing UpdateConnector controleren Als je deze melding krijgt bij het uitvoeren van een UpdateConnector dan geeft de melding 'Type mismatch' te weinig informatie. Om te achterhalen wat er precies fout gaat, test je de UpdateConnector via AFAS Connect. We raden je aan om dit in een testomgeving te testen. Hoe je kan testen via AFAS Connect lees je in het artikel UpdateConnector XML testen . BSN controleren Controleer eerst in welke periode van de loonaangifte je deze melding krijgt, zodat je sneller kan zoeken welke medewerkers er vanaf deze periode indienst zijn gemeld. Ga vervolgens naar: HRM / Medewerker / Medewerker en filter op het veld Datum in dienst . Controleer bij de medewerkers die overblijven in de weergave het BSN nummer. Je vult het BSN nummer in zonder spaties of punten. Zijn het veel medewerkers? Maak een nieuwe weergave aan waar je het veld BSN aan toevoegt. Transitievergoeding Voeg de salarisverwerkingsplannen voor het volgende jaar toe in de Salarisverwerkingscockpit . Looncomponent verwijderen Deze foutmelding krijg je als er wel looncomponenten aanwezig zijn, maar geen SCORF-regels. SCORF staat voor Salaris, Contract, Organisatorische eenheid, Rooster en Functie. Dit kan normaliter niet. Je lost de melding op door een nieuwe contractregel aan te maken voor de betreffende medewerker (maakt niet zoveel uit welke gegevens je hier precies invult). Verwijder vervolgens eerst de looncomponenten en daarna de zojuist aangemaakte contractregel. Cao opnieuw importeren Importeer de cao opnieuw via: HRM / Organisatie / Cao , actie Importeren . Importbestand controleren Het kan verschillende redenen hebben, waardoor de import deze foutmelding geeft. Controleer de import zorgvuldig om te achterhalen waar de fout zit. Een mogelijke oorzaak is dat het veld Eerste regel bevat veldnamen niet is aangevinkt, terwijl dat in de Excel wel het geval is. OE toevoegen in het organigram Koppel de organisatorische eenheid die in de functie staat in het organigram. Dit doe je door de OE van de rechterkant naar de linkerkant te verplaatsen (of maak een nieuwe aan als de OE niet aan de rechterkant staat). Sla het organigram op. Verwijder hierna de functie bij de medewerker en voeg hem opnieuw toe. Profit geforceerd afsluiten Je lost de melding op door Profit geforceerd af te sluiten via de toetsencombinatie Ctrl + F1 . Klik hiervoor eerst ergens in Profit, zodat je zeker weet dat je deze actie uitvoert in Profit. Kies vervolgens voor Afmelden of Sign out. Nadat Profit is afgesloten, open je Profit opnieuw. Je wordt nu aangemeld op een andere server, waardoor je weer zonder problemen verder kunt werken. Kan je niet uitloggen via de toetsencombinatie of werk je binnen je eigen organisatie in een Citrix-omgeving? Log dan uit via onderstaande stappen: Open de verborgen pictogrammen via het dakje in je taakbalk. Klik met de rechtermuisknop op Citrix Workspace . Klik op Connection Center . Klik op het XENAPP mapje en daarna op Log Off of Afmelden . Incident insturen Heb je bovenstaande oplossingen doorgenomen, maar lost dit het probleem niet op? Stuur dan een incident in bij Support.
- MeldingThe remote server machine does not exist or is unavailableJe kan deze melding op verschillende plekken in Profit krijgen. Oorzaak Deze melding krijg je als je Profit-sessie is vastgelopen. Dit kan komen door een fout op de server waarop je bent ingelogd. Oplossing Je lost de melding op door Profit geforceerd af te sluiten via de toetsencombinatie Ctrl + F1 . Klik hiervoor eerst ergens in Profit, zodat je zeker weet dat je deze actie uitvoert in Profit. Kies vervolgens voor Afmelden of Sign out. Nadat Profit is afgesloten, open je Profit opnieuw. Je wordt nu aangemeld op een andere server, waardoor je weer zonder problemen verder kunt werken. Kan je niet uitloggen via de toetsencombinatie of werk je binnen je eigen organisatie in een Citrix-omgeving? Log dan uit via onderstaande stappen: Open de verborgen pictogrammen via het dakje in je taakbalk. Klik met de rechtermuisknop op Citrix Workspace . Klik op Connection Center . Klik op het XENAPP mapje en daarna op Log Off of Afmelden .