Na automatisch factureren bij projecten verschijnen geen facturen. Wat moet ik doen?
Je controleert het volgende:
- Controleer de fout informatie in de wachtrij. Het genereren van de facturen verloopt via de wachtrij. Zo hoef je niet te wachten tot het genereren voltooid is, maar kun je gewoon verder werken in Profit. Als het genereren van de facturen om wat voor reden dan ook niet lukt, vind je dit terug in de wachtrij via: Algemeen / Beheer / Wachtrij. In de wachtrij selecteer je de betreffende taak en klik je voor de actie: Fout informatie. In de foutmelding lees je wat de reden is dat het genereren van de facturen niet gelukt is. Meer informatie hierover vind je in het artikel Taken in de wachtrij raadplegen.
- Controleer of er een integratiesoort is ingesteld voor het automatisch factureren van projectfacturen in de betreffende administratie. Ga hiervoor naarAlgemeen / Inrichting / Integratie-instellingen / Integratiesoort. Is er geen integratie soort ingesteld? Dan maak je een integratiesoort 01(automatische projectfacturen) aan voor de administratie waarvoor je aan het factureren bent.
- Controleer of de datum bij het veld factureerbaar vanaf (in de weergave automatische factureren) voor de factuurdatum (zie afbeelding) in de wizard ligt.