Betaalopdracht verzenden naar de bank
Deze stap voer je buiten Profit uit en wordt beperkt toegelicht. Neem voor uitgebreide informatie contact op met de bank.
Met de software van de bank lees je het betaalbestand in.
Bij het verwerken van het betaalbestand kunnen betalingen geweigerd worden. Dit kan komen doordat je een verkeerd bankrekeningnummer hebt ingevuld bij de crediteur of doordat de naam van de crediteur niet juist is. De overige betalingen in het betaalbestand worden wel betaald. De geweigerde betalingen storneer je in de betaalopdracht vóórdat de betalingen in het bankboek verwerkt.
Bankkoppeling
Gebruik je de bankkoppeling? Dan kun je de digitale betaalopdrachten en terugbetalingen automatisch naar je bank verzenden. Je hoeft dan zelf geen betaalbestanden te uploaden. De bank verwerkt de betaalopdracht echter niet meteen, je moet via internetbankieren alleen de betaalopdracht signeren (of afkeuren).
Deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor gebruikers die internetbankieren bij de Rabobank of de ING. De ABN AMRO biedt deze koppeling alleen voor bankafschriftbestanden.